تغییر فاز قیمت در بازار آهن

تغییر فاز قیمت در بازار آهن
تغییر فاز قیمت در بازار آهن

بنابر تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، بار دیگر قیمت آهن آلات ساختمانی بدون ضابطه‌‌ در حال افزایش می باشد و دولت در این شرایط تنها اعلام می کند که قادر به ایستادگی در برابر مافیای مقاطع طویل فولادی را ندارد. از این حیث ...

بنابر تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، بار دیگر قیمت آهن آلات ساختمانی بدون ضابطه‌‌ در حال افزایش می باشد و دولت در این شرایط تنها اعلام می کند که قادر به ایستادگی در برابر مافیای مقاطع طویل فولادی را ندارد. از این حیث عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت سالانه چند هزار میلیارد تومان یارانه به بخش صادرات فولاد می‌دهد، اعلام داشت که صادرکنندگان با این وجود هم تنها به فکر منافع خودشان هستند و دولت  نیز در برابر مافیای فولادی آنها ناتوان است. این ناتوانی را می توان در برابر افزایش نجومی قیمت مسکن، مصالح ساختمانی، آهن‌آلات و فولاد در داخل کشور مشاهده کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس عدم همراهی بانک‌ها با سیاست‌های دولت در حوزه مسکن را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مصالح ساختمانی به‌‌ویژه آهن‌آلات بدون هیچ ضابطه‌ای روز به روز در حال افزایش است و دولت هم هیچ کار موثری نمی‌تواند انجام دهد و بی‌انگیزگی تولیدکنندگان مسکن به ساخت و ساز تنها یکی از تبعات منفی این اتفاقات ناگوار است. کارشناسان اشاراتی درباره ی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه مسکن و ساخت و ساز و شغل‌های زیادی که به موجب آن می‌تواند در کشور ایجاد شود دارند که دولت و وزارت راه برای سرو سامان دادن به حوزه آن در حال  تلاش بسیار هستند اما سیاست‌های دستوری در این حوزه جواب نمی‌دهد و تولیدکنندگان مسکن با آن همراه نمی‌شوند. واقعا جای بسی تاسف دارد که  مصالح ساختمانی تنها در همین چند ماه اخیر به‌‌‌‌‌ شدت گران شده است و تولیدکننده دیگر انگیزه و توانی برای ساخت مسکن ارزان برای مردم ندارد.

از این رو صادرات سالانه 10 میلیون تن فولاد به سایر کشورها و اعطای چندین هزار میلیارد تومان یارانه به صادرکنندگان این محصول می تواند جفایی بزرگ علیه ملت و اقشار آسیب‌پذیر کشور باشد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا بازار خود سرانه به سمت صعود قیمت ها میل می کند یا خیر؟

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • محسن
    محسن1399/02/15 - 15:38 پاسخ

    کمرم داره میشکنه و شرمنده زن و بچه هام دارم میشم از کجا بیارم ۸۰میلیون میلگرد بخرم😔😔