تغییرات در مولفه های قیمتی بازار

تغییرات در مولفه های قیمتی بازار
تغییرات در مولفه های قیمتی بازار

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی روز های اخیر اتفاقات جدیدی در بازار فولاد افتاده است که این اتفاقات با گذشته این بازار تفاوت های بسیاری دارد. بسیاری از کارشناسان و فعالان این بازار بر این عقیده اند که طی روز های گذشته افزایش میران نقدینگی موجب بالا رفتن قیمت ها در بازار فولاد شده است. در مرحله دوم فاز روانی بالا رفتن قیمت، رشد نرخ دلار و تقویت صادرات به کمک این بازار آمد اما در شرایط فعلی تمامی این مولفه ها با تغییراتی مواجه شده است

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی روز های اخیر اتفاقات جدیدی در بازار فولاد افتاده است که این اتفاقات با گذشته این بازار تفاوت های بسیاری دارد. بسیاری از کارشناسان و فعالان این بازار بر این عقیده اند که طی روز های گذشته افزایش میران نقدینگی موجب بالا رفتن قیمت ها در بازار فولاد شده است. در مرحله دوم فاز روانی بالا رفتن قیمت، رشد نرخ دلار و تقویت صادرات به کمک این بازار آمد اما در شرایط فعلی تمامی این مولفه ها با تغییراتی مواجه شده است. طی سه روز اخیر سختگیری  ها از سوی وزارت صنعت مبنی بر «مسیر صادرات و الزام صادرات از مسیر تولیدکننده اصلی یا نماینده آنها» موجب شد تا یک وقفه قیمتی در بازار ایجاد شود که همین امر یکی از دلایل تغییر مولفه ها در بازار محسوب می شود.

در حقیقت کاهش درخواست برای صادرات موجب شده تا بخش جذابی از تقاضای داخلی از بین رود. بدین معنی که محوله های ارسالی از بازار داخلی به کشور های عراق، افغانستان و یا دیگر کشور ها با مشکلات بسیاری همراه شده است که همین امر موجب شده تا از جذابیت صادرات کاسته شود. از سویی دیگر امکان کاهش قیمت دلار در بازار فولاد وجود داشته باشد. اما این عدم افزایش نرخ دلار برای بازار ها چندان خوش آیند نبوده و غممکن از شاهد ورود نقدینگی به این بازار ها باشیم.

وضعیت درباره بازار سکه بدتر است. چراکه کاهش قیمت‌های جهانی را در پیش داریم. این دو سیگنال،‌ یعنی عدم رشد قیمت دلار و کاهش قیمت سکه، لیدر جریان روانی در بازارهای کالایی می‌شوند و فولاد هم یکی از اجزای بازارهای کالایی است. در این وضعیت جریان افزایشی قیمت‌ها بر پایه هیجان خرید و ورود نقدینگی در شرایط فعلی بازار فولاد نه تنها متوقف شده، بلکه معکوس شده است و این شرایط می‌تواند تاثیر مهمی در بازار داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)