تغییرات قیمت میلگرد در سال 99

تغییرات قیمت میلگرد در سال 99
تغییرات قیمت میلگرد در سال 99

آنچه که این روزها بیش از پیش قابل مشاهده می باشد، این است که رفتار اقتصادی ایران تابعی از عوامل مختلف حقیقی و روانی می باشد؛ از تحریم، تورم و نقدینگی گرفته تا عوامل محیطی دیگر همچون کرونا!

آنچه که این روزها بیش از پیش قابل مشاهده می باشد، این است که رفتار اقتصادی ایران تابعی از عوامل مختلف حقیقی و روانی می باشد؛ از تحریم، تورم و نقدینگی گرفته تا عوامل محیطی دیگر همچون کرونا!

پاسخ به این سوال که جهت گیری و برآیند کلی این عوامل چه خواهد شد، سخت می باشد. با توجه به وضعیت موجود به نظر می رسد که تا انتهای سال بازار سکه و طلا همچنان در شیب افزایشی باقی بماند و بازار ارز نیز به لحاظ ورودی کمتر از طریق مرزها، به روند صعودی خود ادامه دهد. از طرف مقابل در بازارهای کالایی به لحاظ فشار بازار ارز، تورم نیز پرفشار عمل می کند اما به دلیل کاهش جدی قدرت خرید مردم، میزان معاملات کمتر شده و همین امر موجب شده تا دامنه رکود گسترده تر گردد.

در بازار آهن و بخصوص در بحث قیمت میلگرد آجدار، هرچند این روزها به لحاظ تصمیمات کنترلی دولت و افزایش عرضه ها شاهد کاهش قیمت ها هستیم اما به دلیل رویکرد تجار و انبارداران در حفظ موجودی کالایی، کاهش حجم معاملات چندان چشمگیر نیست. حقیقت این است که با توجه به رد کلیات بودجه 99 توسط مجلس، در وضعیت اقتصادی مردم در سال جدید ابهاماتی به چشم میخورد و شایعاتی در مورد افزایش بار مالیاتی و افزایش مجدد حامل های انرژی بین مردم تقویت شده است.

تمامی این موارد نشان از مقاومت بازار در برابر کاهش قیمت دارد و متأسفانه این تفسیر حاکی از بزرگ تر شدن حباب بورس در روزهای آینده می باشد. در بازار آهن امکان تأثیر اتفاقات اخیر بر روند قیمت ها نیز وجود دارد چراکه طی چند روز اخیر نیز شاهد افزایش پلکانی قیمت ها بودیم که احتمال ادامه دار شدن این روند تا سال 99 نیز وجود دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (12)

  • میثم
    میثم1399/01/23 - 14:39 پاسخ

    با سلام دوستان دلیل اصلی و مهم افزایش قیمت آهن و میلگرد در اواخر سال ۹۸ مشکل کمبود گاز بود که به دلیل قطع چندین ماهه گاز صنایع پرمصرف ، باعث کمبود شدید شمش در بازار شد، با توجه به حل این مشکل و آثار جهانی بیماری covid 19 بر اقتصاد جهانی ،کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش صادرات این محصول و همچنین بودجه انقباضی دولت در سال ۹۹ که سهم طرح های عمرانی کم شده به نظر بنده روند نزولی قیمت در بازار آهن در روزهای آتی شتاب بیشتری خواهد گرفت .

  • عباس
    عباس1399/01/20 - 19:19 پاسخ

    کاهش که هیچ،بلکه افزایش میابد.مگر نفت تحریم نیست.آیا قیمت فراورده ها مثل قیر و پلاستیک کاهش یافت؟میلیون ها بشکه نفت انبار شده.آهن هم به همین صورت.میلیون ها تن آهن انبار می شود توسط دولت.به امید کاهش نباشید.مردم همیشه بازنده بوده،هستند و خواهند بود.

  • محسن
    محسن 1399/01/15 - 15:50 پاسخ

    سلام تو کارگاه کنار ما که یک قطعه زمین ۷۰۰۰متری است کل سطح به ارتفاع تا ۱۰مترمیلگرد پروفیل.ورق روی هم انبار شده خدا لعنت کنه اونا بی که تو هر شرایطی فکر مکیدن خون این مردم بیچاره هستنداینها هرگز نمیزارن قیمت پایین بیاد با راحتی که دارن

  • محمد
    محمد1399/01/13 - 21:09 پاسخ

    به نظرشما آیا قیمتها در سال ۹۹ کاهش پیدا میکنه؟

  • محسن
    محسن1399/01/01 - 14:01 پاسخ

    قیمت اردیبهشت دیدنی است 💃💃🕺🥀🌺 و فقط صبر کنید

  • محمد
    محمد1398/12/28 - 01:02 پاسخ

    چیزی که نشون میده این افزایش قیمت تصنعیه اینه که چطور همزمان با کاهش ارزش جهانی فولاد به علت ویروس کرونا و حتی کاهش ارزش نفت و طلا و، دلار...بازار داخل به صورت کاملا عامدانه و هیجانی بالا میره و هیچ خریدی نیست از سمت سازنده ها و بسیار مضحکه...

  • محسن
    محسن1398/12/26 - 22:51 پاسخ

    دوستان نخرید و تحریم داخلی وحشتناک تر از خارجی خواهد بود همه چیز بستگی به خودمان داره همین.

  • سامان..
    سامان..1398/12/26 - 15:46 پاسخ

    خارج از بحث تحریم شک نکنید این قیمت ها کاذب هستند

  • رضایی
    رضایی1398/12/26 - 15:28 پاسخ

    هرچند عمده ی تجار آهن میل به حفظ و یا افزایش قیمتها دارند لیکن مطمئنا شاهد کاهش قیمتها خواهیم بود این کاهش تا اواسط اردیبهشت خواهد بود

  • سعید میرشاهی
    سعید میرشاهی1398/12/25 - 16:20 پاسخ

    مطمئن باش قیمت کاهش پیدا میکنه نیازی به خط و نشون کشیدنم نیست .بازار داخلی در برابر حجم صادرات بسیار کوچکه

  • هوشمند
    هوشمند1398/12/25 - 15:55 پاسخ

    من مطمئن هستم قیمت ها بالا میره، تصور اکثر مصرف کنندگان این است که با اعمال تحریم، صادرات نخواهیم داشت در نتیجه قیمت داخل به شدت کاهش خواهد یافت، اما خواهید دید که برای جبران صادرات می بایست از طریق افزایش قیمت در داخل ادامه مسیر داد. اسکرین شات بگیرید بعدها اگر غیر این شد هرچی خواستین بگید. یاحق

  • علی
    علی1398/12/25 - 13:13 پاسخ

    قیمت ها آخر فروردین دیدنی هست. کاهش شدید قیمت داریم. الان که انبارها پر هست و کسی میل به فروش ندارن.مشکل گاز هم برطرف میشه. تحریم ها هم اعمال و تاثیر گذار در صادراتشون می شه. تولید کارخانه ها و انبار ها پر فروشندگان در بازار و نبودن خریدار قیمت ها رقابتی میشه و پایین می آید.