تغییرات قیمتی در بازار فولاد

تغییرات قیمتی در بازار فولاد
تغییرات قیمتی در بازار فولاد

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، افزایش بیش از ۴۰۰۰ تومانی قیمت فولاد در روزهای اخیر نگرانی سازندگان را در پی داشته است. گفته می شود رشد سهام آهن آلات در بورس منجر به تغییر قیمت ها شده اما سازندگان علت اصلی این مسئله را انحصار و احتکار شرکت‌ های...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، افزایش بیش از ۴۰۰۰ تومانی قیمت فولاد در روزهای اخیر نگرانی سازندگان را در پی داشته است. گفته می شود رشد سهام آهن آلات در بورس منجر به تغییر قیمت ها شده اما سازندگان علت اصلی این مسئله را انحصار و احتکار شرکت‌ های تولید فولاد می‌ دانند. بر اساس اعلام سازندگان، قیمت فولاد از حدود ۴۲۰۰ تومان در شش ماه گذشته به ۶۰۰۰ تومان در اردیبهشت ماه، ۷۸۰۰ تومان در خرداد ماه و ۱۲ هزار تومان در کارخانه ها و بیش از این مقدار در بازار طی روزهای اخیر رسیده است. از طرف دیگر بنا به گفته نمایندگان مجلس، سیمان در بازار یافت نمی شود.

 فعالان بازار معتقد هستند فقط رشد ۱۸۵ درصدی قیمت فولاد می تواند به افزایش حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی هزینه های تولید مسکن منجر شود. بازار مسکن که در ماه های اخیر متاثر از نوسانات بازار های رقیب حدود ۳۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده، در روز های گذشته از جانب افزایش قیمت فولاد و کمبود سیمان با هشدار کاهش عرضه مواجه شده است. با این روند رشد قیمت مصالح ساختمانی، طرح اقدام ملی مسکن قطعاً با مشکل مواجه می شود.

از این رو به اظهارات کارشناسان بازار مسکن، برای ساخت هر متر مربع مسکن ۶۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم آهن لازم است که تا پیش از این آهن آلات هزینه ۴۵۰ تا یک میلیون تومان برای ساخت هر متر مربع مسکن را به خود اختصاص می‌ داد. حال با این افزایش قیمت ها هزینه ساخت و ساز مسکن در هر متر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش می ‌یابد. از طرف دیگر دولت ماه هاست که موضوع کارت مصالح ساختمانی را مطرح کرده اما هنوز از حد خبر و گزارش فراتر نرفته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)