تقویت بخش خصوصی در حوزه فولاد

تقویت بخش خصوصی در حوزه فولاد
تقویت بخش خصوصی در حوزه فولاد

علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردات با اشاره به انتخاب وزیر جدید صمت بیان کرد: صنعت فولاد و تجارت دو عامل اصلی برای اقتصاد کشور هستند و می توانند سرنوشت این بخش را تحت تأثیر قرار دهند. توقع داریم که وزیر جدید بر اساس آسیب شناسی هایی که در این حوزه صورت گرفته، برنامه ریزی... 

علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردات با اشاره به انتخاب وزیر جدید صمت بیان کرد: صنعت و تجارت دو عامل اصلی برای اقتصاد کشور هستند و می توانند سرنوشت این بخش را تحت تأثیر قرار دهند. توقع داریم که وزیر جدید بر اساس آسیب شناسی هایی که در این حوزه صورت گرفته، برنامه ریزی کند و با بکارگیری بخش خصوصی به ویژه بنگاه های کوچک،  گره از کار بازار فولاد بگشاید.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فعالان فولاد به این نتیجه رسیده اند که برای تقویت صنعت و تجارت راهی جزء بکارگیری بخش خصوصی وجود ندارد، به همین دلیل دولت ها تصمیم بر حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط گرفته اند.

مناقبی در ادامه افزود: این موضوع در کشور ما اهمیت بسزایی دارد چراکه ایران با تحریم های مختلفی مواجه است. توقع فعالان اقتصادی از وزیر جدید صمت این است که با توجه بیشتر به بنگاه های کوچک و متوسط کسب و کار بهتری برای بخش خصوصی فراهم کند تا الزامات اقتصادی حیات این بنگاه ها را بهبود بخشد.

رئیس مجمع واردات در رابطه با این موضوع افزود: متأسفانه دغدغه اصلی شماری از دولتمردان، تمرکز بر روی بنگاه های دولتی است! این در حالیست که تجربه ثابت کرده با توجه به تحریم ها موجود، بخش خصوصی موفقیت بیشتری در مسیر دور زدن تحریم ها دارند.

وی در ادامه بیان کرد: بخشنامه های غافلگیرکننده، فعالان اقتصادی را خسته و افسرده کرده است. همین موضوع برای اقتصاد کشور مضر است که وزیر جدید باید نسبت به رفع آن دقت بیشتری داشته باشد. در حال حاضر خودتحریمی ها  موجب شده تا فضای تولید آلوده شود و میان دستگاه های مختلف ناهماهنگی بوجود آید. در این میان تنها راه نجات این است که دولت دست از تصدی گری های بی دلیل بردارد و مسئولیت بیشتری را به تشکل های اقتصادی و تخصصی واگذار کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)