تلاش برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا

تلاش برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا
تلاش برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد ایران در طول سال‌های گذشته با چالش ‌های متعددی رو به‌ رو بوده است. تحریم‌ های امریکا علیه ایران از همان ابتدا صنعت فولاد کشور را نشانه گرفت و در یک‌ سال و نیم اخیر، چند مرتبه تمدید شد. علاوه بر این، صنعت ساخت‌ و ساز که به‌ عنوان بزرگ ‌ترین...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد ایران در طول سال‌های گذشته با چالش ‌های متعددی رو به‌ رو بوده است. تحریم‌ های امریکا علیه ایران از همان ابتدا صنعت فولاد کشور را نشانه گرفت و در یک‌ سال و نیم اخیر، چند مرتبه تمدید شد. علاوه بر این، صنعت ساخت‌ و ساز که به‌ عنوان بزرگ ‌ترین صنعت مصرف‌ کننده فولاد در کشور ما شناخته می‌شود، ظرف چند سال اخیر با رکود رو به‌ رو شده است. 

شیوع ویروس کرونا در ایران و تعطیلی بسیاری از کسب‌وکارها، عمق این رکود را بیش از پیش افزایش داده و میزان تقاضای جهانی برای فولاد نیز در مسیر کاهشی قرار گرفت، بنابراین می‌توان اذعان کرد که این صنعت در شرایط اضطراری قرار دارد. در چنین شرایطی انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر اقدامات حمایتی از صنعت فولاد کشور در برابر تلاطمات بازار جهانی، آغاز شود. در همین راستا، انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در نامه‌ای خطاب به معاون اول رئیس‌جمهوری در تشریح چالش‌ هایی که شیوع کرونا برای صنعت فولاد ایران ایجاد کرده، نوشته است: «دریافت ارز حاصل از صادرات و بازگشت آن به کشور مطابق مقررات بانک مرکزی با مشکلاتی مواجه و واردات قطعات و لوازم یدکی و مصرفی نیز به دلایل فوق، سخت شده است». 

این انجمن در ادامه این نامه با اشاره به برنامه‌ های سایر کشورها برای کاهش تبعات اقتصادی کرونا، درخواست تمدید سه‌ ماهه مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فولاد را مطرح کرده و نوشته است: «در شرایط استثنایی فعلی دنیا که همه کشورها در جهت کاهش تاثیرات منفی بحران کرونا تسهیلات ویژه‌ای برای فعالان اقتصادی به‌ ویژه بنگاه‌های صادرات‌ محور در نظر گرفته‌اند، تقاضا دارد با تمدید سه‌ ماهه رفع تعهد صادراتی صادرکنندگان فولاد کشور که عموما بنگاه‌ های بزرگ اقتصادی و بورسی هستند، زمینه را برای کاهش دغدغه فعالان جبهه اقتصادی در شرایط تحریم مهیا فرمایید تا پس از گذر از این بحران موقت جهانی، بتوان شرایط باثباتی را برای اوضاع صادراتی و ارزی فولاد کشور محقق ساخت».

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)