تلاش صنایع فولادی برای افق 1404

تلاش صنایع فولادی برای افق 1404
تلاش صنایع  فولادی برای افق 1404

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس، مهندس بنی اسدی راد اذعان داشت: خانواده بزرگ مس با تمام توان خود در صدد تبدیل تهدید ها به فرصت در شرایط فعلی کشور می باشند ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس، مهندس بنی اسدی راد اذعان داشت: خانواده بزرگ مس با تمام توان خود در صدد تبدیل تهدید ها به فرصت در شرایط فعلی کشور می باشند.

امسال گرید کشور را در تولید جهانی مس، از رتبۀ 24 به رتبۀ 20 ارتقاء یافته است و قصد دارد که تا افق 1404 جزو 10 کشور برتر دنیا باشد که لازمه ی این اتفاق تلاش و همت روز افزون در اجرای تمام طرح‌های توسعه‌ای، برنامه ریزی شده است.

شرکت ملی مس در طول چهار دهه از فعالیت اقتصادی خویش طرح های زیادی برای حمایت از محیط زیست را در دستور کار خویش قرار داده است و در سال گذشته با تاکید بر سرعت  بهره برداری از تکنولوژی روز فلش در کارخانه، تاثيرگذاري شركت مس بر محيط‌زيست به پايين‌ترين سطح ممكن خواهد رسید؛ به‌طوري‌كه مي‌توان بعد از راه‌اندازي كارخانۀ اسيد، از صنعت مس به‌عنوان يك «صنعت سبز» ياد كرد. ای کاش سایر صنایع فولادی و فعال در کشور نیز به جای توجه صرف به بعد اقتصادی خود به سلامت جامعه خود نیز ذره ای توجه داشتند.

 در کنار تولید و رشد اقتصادی توجه به سلامت محیط زیست نیز اهمیت فراوانی برخوردار است امری که کمتر توجه ای را در حال حاضر به خود اختصاص داده است و تداوم این غفلت می تواند آسیب های جدی به سلامت انسان ها و حیات موجودات برساند. امری تا مدت ها قبل به دلیل عدم وجود تلکنولوژی به روز با بی مهری مسئولان مواجه گشته است و اکنون شرکت مس با بهره‌برداري از كارخانۀ اسيد سولفوريك قطعا می تواند به یک صنعت سبز تبدیل ‌شود، دوم این‌که توازن بین فعالیت‌های اقتصادی، محیط‌زیست و فعالیت اجتماعی در شركت مس برقرار می‌گردد. شرکت ملی مس، یک بنگاه بزرگ اقتصادی است که درتولید ناخالص داخلی GDP کشور تأثیر دارد. سهم صنعت کشور در GDP هفت است که مس، یک از هفت را پوشش خواهد داد. بنابراین، اگر بخواهيم به سهم مطلوب‌تري در GDP كشور دست يابيم صرفاً نبايد نگاه حداكثري به توليد داشته باشيم، بلكه بايد هم‌زمان الزامات زیست‌محيطي در صنعترا نيز رعايت كنيم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)