تلاش های نا فرجام بازار فولاد

تلاش های نا فرجام بازار فولاد
تلاش های نا فرجام بازار فولاد

ه گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد این شرایط بازار فولاد هم ‌اکنون و پس از گذشت یک هفته، با وضوح بیشتری درحال خود نمایی است، آن هم در شرایطی که بازار فولاد پس از یک فاز رشد نرخ باز هم وارد روندی نزولی شده است و نشان می ‌دهد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد این شرایط بازار فولاد هم ‌اکنون و پس از گذشت یک هفته، با وضوح بیشتری درحال خود نمایی است، آن هم در شرایطی که بازار فولاد پس از یک فاز رشد نرخ باز هم وارد روندی نزولی شده است و نشان می ‌دهد که کشش تقاضا در بازار داخلی به قدری نبوده که بتواند رشد قیمت‌ ها را با خود به حرکت درآورد. این روند یعنی معکوس شدن جریان بازار چیز عجیبی نبوده و نیست، آن ‌هم در شرایطی که اغلب فعالان بازار فولاد از ضعف محسوس تقاضای موثر یا همان خرید از سمت مصرف‌ کننده نهایی گله‌ مند هستند.
به ‌صورت دقیق‌ تر امید به رشد قیمت‌ ها موجب شد تا برخی از واسطه‌ ها به خرید های هیجانی اقدام و تلاش کنند موجودی انبار های خود را افزایش دهند تا بعد از افزایش بیشتر قیمت‌ ها، از این شرایط کسب سود کرده و منافعی را برای خود کسب کنند. این در حالی است که بازار فولاد مدت‌هاست که با این بازی‌ها همراه بود و تکرار مجدد آن تنها خاطرات پیشین را زنده خواهد کرد. البته در اواخر هفته گذشته چند واقعه مهم رخ داد که بستر این رشد نرخ را فراهم کرد یعنی این موارد ممکن است باز هم برای بازار به ‌عنوان یک محرک قیمتی ایفای نقش کند. تکانه ‌هایی از رشد قیمت دلار در بازار آزاد، عدم اعلام نرخ جدید برای چند هفته پیاپی در بازار فولاد با فرض رشد قیمت‌ دلار نیمایی، جرقه‌هایی از رشد نرخ در بازارهای جهانی در کنار رشد قدرتمند بهای سنگ‌آهن در بازار چین و زمزمه‌هایی بین اهالی بازار مبنی بر به کف قیمت رسیدن نرخ‌ها در هفته گذشته بسترهایی برای رشد قیمت بود؛ اگرچه تعدادی از فروشندگان برجسته نیز اقدام به توقف فروش کرده که به این التهاب روانی دامن بزنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)