تلاش وزارت صمت در جهت تعدیل فولاد

تلاش وزارت صمت در جهت تعدیل فولاد
تلاش وزارت صمت در جهت تعدیل فولاد

آهن پرایس: نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: که به گفته وزیر صمت ساماندهی در جهت کاهش نرخ سیمان و فولاد در دستور کار است. در روز سه شنبه جلسه ای با حضور علی نیکزاد ثمرین و سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت من باب ساماندهی وضعیت...

آهن پرایس: نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: که به گفته وزیر صمت ساماندهی در جهت کاهش نرخ سیمان و فولاد در دستور کار است. در روز سه شنبه جلسه ای با حضور علی نیکزاد ثمرین و سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت من باب ساماندهی وضعیت بازار فولاد و سیمان برگزار شد که نتیجه جلسه بدین شرح می باشد: پیشتر دو سرپرست و یک وزیر دولت دوازدهم در زمینه ساماندهی بازار فولاد وسیمان قول هایی داده بودند که متاسفانه محقق نشد. 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت تولید فولاد و سیمان کشور نسبت به نیاز مصرفی کشور بیشتر است و همچنان که در نشست برگزار شده نیز وزیر صمت بیان داشت مقرر شده است هر کیسه سیمان که در حال حاضر 27 هزار تومان است در بازه زمانی 15 روزه سازوکاری اندیشیده شود که به مبلغ 25 هزار تومان کاهش یابد. 

نیکزاد افزود: قیمت هر کیلوگرم میلگرد با احتساب 9 درصد ارزش افزوده حدود 17 هزار تومان می باشد که برنامه بر این است که قیمت ها در طی مدت زمانه یک ماهه سامان دهی شود. 
 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : استاندارد های تولیدات فولاد کشور

در نشست فوق الذکر عزت الله اکبری ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس، رضا تقی پور عضو کمیسیون صنایع و نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد، سید علی موسوی نماینده مردم ملکان و روح الله ایزدخواه نماینده مردم تهران نیز حضور داشتند و در تصمیمات گرفته شده اظهار نظر کرده و اتفاق نظر داشتند. 

در ادامه لازم به ذکر است که عبدالحسین محجل امامی مدیر عامل شرکت فولاد مهر سهند صنعت فولاد اظهار داشت: صنعت فولاد مثال یک صنعت مادر در کشور است که نقش چشم گیر و پر اهمیت در ارز آوری کشور دارد اما متاسفانه در سالهای اخیرا به دلایل مختلف دچار مشکلات متعددی شده است و اوایل سال 1400، که تحت عنوان سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری شده است بیشتر از سالهای پیشین دچار شوک قطعی های پیوسته برق و عدم تامین کافی و مناسب مواد اولیه شده است. 

بروز مشکلات فراوان در صنعت فولاد کشور ازجمله در تامین مواد اولیه، عدم عرضه مناسب و شفاف آن در بورس کالا و تهیه آن برای صنایع پایین‌دستی، مشکلات تولید‌کنندگان را دوچندان ساخته است. این در حالی است که بخش قابل توجهی از صنایع داخلی نیازمند تامین مناسب محصولات فولادی است و از سوی دیگر بازار فولاد در حوزه صادراتی نیز حرف زیادی برای گفتن دارد. فولادی ها در شرایط فعلی چشم انتظار فعالیت های وزیر صمت هستند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)