تلافی اتحادیه اروپا علیه تعرفه های جدید واشنگتن

تلافی اتحادیه اروپا علیه تعرفه های جدید واشنگتن
تلافی اتحادیه اروپا علیه تعرفه های جدید واشنگتن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس وضع تعرفه فولاد و آلمینیوم از سوی واشنگتن، دو کشور کانادا و مکزیک اقدام به تلافی علیه واشنگتن کردند. همچنین اتحادیه اروپا نیز اعلام آمادگی برای اجرای تدابیر تلافی جویانه خود کرده است. در روز جمعه وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که ممکن است اتحادیه اروپا هماهنگی های لازم را با کشور های مکزیک و کانادا برای تلافی علیه واشنگتن انجام دهد. با توجه به اعمال تعرفه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس وضع تعرفه فولاد و آلمینیوم از سوی واشنگتن، دو کشور کانادا و مکزیک اقدام به تلافی علیه واشنگتن کردند. همچنین اتحادیه اروپا نیز اعلام آمادگی برای اجرای تدابیر تلافی جویانه خود کرده است. در روز جمعه وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد که ممکن است اتحادیه اروپا هماهنگی های لازم را با کشور های مکزیک و کانادا برای تلافی علیه واشنگتن انجام دهد.

با توجه به اعمال تعرفه هایی از طرف ویلبر راس وزیر بازرگانی کشور امریکا، طی ماه های آینده ابهام درباره معافیت احتمالی متحدان آمریکا از این تعرفه‌ها خاتمه یافته و آن ها نشان دادند که رویکرد آمریکا به مذاکرات تجاری سخت‌تر شده است. تعرفه های یاد شده در ماه مارس توسط رئیس جمهور امریکا وضع شد که به دنبال آن این تعرفه های از سوی قانونگذاران جمهوریخواه و گروه لابی تجاری اصلی این کشور محکوم شد و باعث التهاب بازار های مالی این کشور شد.

در پی این اتفاقات شاهد کاهش شاخص داوجونز به میزان یک درصد و "اس اند پی ۵۰۰" به میزان ۰.۶۹ درصد بودیم. همچنین ارزش سهام بوئینگ و کاترپیلار به ترتیب ۱.۷ درصد و ۲.۳ درصد افت کرد اما با این حال بازار های سهام اروپا در سطح بالاتری می باشد.

وزیر بازرگانی امریکا در گفتگویی از اعمال تعرفه 25 درضصدی برای واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای واردات آلمینیوم از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک خبر داد . وی در مصاحبه ای افزود: در حال حاضر کشور ما به دنبال مذاکراتی با کشور های کانادا، مکزیک و همچنین اتحادیه اروپا است چرا که در این راستا مسائل مهم دیگری نیز وجود دارد.

دو کشور کانادا و مکزیک که در حال حاضر سرگرم مذاکره با آمریکا برای تغییر توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) ‌هستند، به سرعت به تعرفه‌های آمریکا واکنش نشان دادند و پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان اظهار کرد اتحادیه اروپا ممکن است با این دو کشور متحد شود. وی به تلویزیون آلمان گفت: ما بازارهای آزاد را می‌خواهیم اما باید دولت آمریکا را متقاعد کنیم. وزیر اقتصاد آلمان گفت: ما تلاش کردیم این کار را از طریق مذاکرات انجام دهیم و در حال حاضر با همبستگی و تهیه یک پاسخ اروپایی مشترک که احتمالا نزدیک به پاسخ مکزیک و کانادا خواهد بود انجام می‌دهیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)