تنوع در تولید فولاد داخلی

تنوع در تولید فولاد داخلی
تنوع در تولید فولاد داخلی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، جمهوری اسلامی ایران با تولید نبشی های سایز بزرگ ۱۳ تا ۲۰ میلی متر فولادی که مورد نیاز صنایع برق، مخابرات، نفت و غیره است، در جمع کشور های اروپایی و چین به عنوان تولید کنندگان این کالا قرار گرفت و به این ترتیب از واردات بی نیاز شده ایم...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، جمهوری اسلامی ایران با تولید نبشی های سایز بزرگ ۱۳ تا ۲۰ میلی متر فولادی که مورد نیاز صنایع برق، مخابرات، نفت و غیره است، در جمع کشور های اروپایی و چین به عنوان تولید کنندگان این کالا قرار گرفت و به این ترتیب از واردات بی نیاز شده ایم.
بنا بر اظهارات کارشناسان: اکنون ظرفیت تولید نبشی های ۱۳ تا ۲۰ میلی متر در ایران در واحد تولیدی مربوطه به ۳۰۰ هزار تن رسیده و با توجه به نبود آمار های رسمی از نیاز داخل، برآورد می شود، که بالغ بر ۱۰۰ هزار تن نیاز داخلی موجود باشد. ایران در 5 ماهه نخست سال 2019 میلادی، 10 میلیون و 623 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 10 میلیون و 70 هزار تن بود.. هم چنین ایران 2 میلیون و 235 هزار تن فولاد خام تولید کرد. این آمار در مدت مشابه سال گذشته ، 2 میلیون و 153 هزار تن بود که حاکی از رشد 3.8 درصدی تولید فولاد خام نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.
64 کشور تولید کننده فولاد در مجموع 764 میلیون و 72 هزار تن فولاد خام تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال قبل  5 درصد رشد نشان می دهد. تولید جهانی فولاد با 5.4 درصد افزایش به 162میلیون و 744 هزار تن رسیده است تولید فولاد خام چین 10.2درصد افزایش یافت و این کشور با تولید 404 میلیون و 879 هزار تن به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد خام جهان شناخته شد. هند با تولید 45میلیون و314 هزار تن فولاد خام، ژاپن با 42 میلیون و 294 هزار تن، امریکا با 37 میلیون و 169 هزار تن،کره جنوبی با 30 میلیون و 486 هزار تن و روسیه با 29 میلیون و 760 هزار تن بعد از چین، بیشترین میزان تولید فولاد خام را به خود اختصاص دادند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)