توسعه اقتصادی با فروش صادراتی آهن

توسعه اقتصادی با فروش صادراتی آهن
توسعه اقتصادی با فروش صادراتی آهن

بنابر گزارش کارشناسان آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، ورق گرم فولادی از جمله محصولات استراتژیک مورد استفاده در کشورهای پیشرفته می باشد. ورق سیاه در صنایع مختلفی مانند ساخت لوله و قوطی پروفیل ...

بنابر گزارش کارشناسان آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، ورق گرم فولادی از جمله محصولات استراتژیک مورد استفاده در کشورهای پیشرفته می باشد. ورق سیاه در صنایع مختلفی مانند ساخت لوله و قوطی پروفیل، سازه های ساختمانی، خودروسازی، کشتی سازی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد و از سوی دیگر نیز این محصول در فرآیندهای بعدی به انواع ورق روغنی و پوشش دار تبدیل می شود که موجب ایجاد ارزش افزوده زیادی در صنعت فولاد می گردد.

در ایران بر خلاف صنایع بالادست، صنایع پایین دست زیادی احداث شده است که به ورق گرم نیاز دارند؛ این امر موجب می شود که این صنایع نتوانند نیاز خود را از داخل تأمین کنند و مجبور به واردات هستند اما با اعمال تحریم ها واردات ورق غیراقتصادی شده است و صنایع مصرف‌کننده این محصول استراتژیک از نظر تامین مواد اولیه تحت فشار قرار گرفته‌اند. اکنون تمام تلاش تولیدکنندگان بزرگ ورق سیاه همچون شرکت های فولاد مبارکه و فولاد اکسین افزایش تولید محصول و عرضه آن در بازار داخلی است اما در واقع میزان مصرف ورق سیاه به اندازه ای می باشد که حتی با احداث چند شرکت تولیدکننده دیگر نیز نمی توان پاسخگوی ظرفیت استفاده این نوع محصول در صنایع بود.

علاوه بر این مورد، دلایل دیگری نیز وجود دارد که موجب ایجاد مشکلاتی در بازار می گردد بنابراین به نظر می رسد نخستین راه حل این مشکل ایجاد توازن در زنجیره فولاد از ابتدا تا انتها باشد. در شرایط کنونی که فشار تحریم‌ها باعث کاهش صادرات ایران به کشورهای اروپایی و دیگر نقاط جهان شده، بهترین فرصت برای تصاحب بازارهای منطقه‌ای برای ما به وجود آمده است بنابراین با فروش صادراتی آهن به کشورهایی از منطقه که از نظر فرهنگ و آداب و رسوم مشابه کشور ما هستند، می توان توسعه اقتصادی ایجاد کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)