توسعه صادرات دستور کار فولادسازان بزرگ

توسعه صادرات دستور کار فولادسازان بزرگ
توسعه صادرات دستور کار فولادسازان بزرگ

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صادرات کشور با موانعی مواجه  است که تأثیر مستقیمی در حوزه فولاد دارد. مدیرعامل فولاد مبارکه معتقد است که مقررات و مشکلات داخلی بر صادرات این مجتمع فولادی ثأثیر گذاشته است اما قبل از آن تحریم های حمل و نقلی و بیمه ای ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صادرات کشور با موانعی مواجه  است که تأثیر مستقیمی در حوزه فولاد دارد. مدیرعامل فولاد مبارکه معتقد است که مقررات و مشکلات داخلی بر صادرات این مجتمع فولادی ثأثیر گذاشته است اما قبل از آن تحریم های حمل و نقلی و بیمه ای صدمه اصلی را به صادرات فولاد مبارکه وارد کرده است. شرکت های بزرگی مانند فولاد مبارکه نیازهای ارزی فراوانی دارند و برای پیشرفت بیشتر باید بانک مرکزی به دنبال تسهیل مقررات در این زمینه باشد.

بهرام سبحانی با اشاره به قوانین و مقررات سیستم های نظارتی بیان کرد: شرایط فعلی بازار ایجاب می کند که تمام صنعتگران و دولت با یکدیگر همکاری کنند. صادرات شرکت ما نه به خاطر دستور العمل ها و بخشنامه ها، بلکه بخاطر تحریم های آمریکا متوقف شده است. فولاد مبارکه در حال حاضر نمی تواند محصولات را به نام خود صادر کند و اگر همه این مشکلات نیز حل شود، ارز حاصل از صادرات نمی تواند به کشور وارد گردد. اکنون مذاکراتی با وزیر صمت و بانک مرکزی صورت گرفته تا بتوانیم صادرات را از سر گرفته و توسعه دهیم.

وی در ادامه افزود: در گذشته 15 الی 20 درصد محصولات فولاد مبارکه صادر میشد و از این طریق نیازهای ارزی این واحد تأمین می گردید اما مشکل این است که وقتی خودمان ارز حاصل از صادارت نداریم، سیستم های بانکی نیز با تنگناهایی مواجه می شود. امید به آن داریم که بتوانیم در ماه های آینده از طریق کانال های دیگری صادرات خود را دوباره فعال کنیم. البته برای مقابله با تحریم ها راهکارهایی در این حوزه پیدا کرده ایم و در نظر داریم برای تأمین لوازم و قطعات موردنیاز خود از طریق تمرکز بر تولیدات داخلی و استفاده از بومی‌سازی کالاها وارد عمل شویم و از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)