توقف افزایش قیمت آهن آلات

توقف افزایش قیمت آهن آلات
توقف افزایش قیمت آهن آلات

آهن پرایس: نخستین روز هفته قیمت روزانه آهن آلات تقریبا ثابت بود و التهاب افزایشی هفته گذشته کمی فروکش کرده بود به طوری که جز در برخی مبادی فروش، افزایش قیمت چندانی رخ نداد. بازار ارز نیز با حفظ کانال قیمتی 28 هزار ...

آهن پرایس: نخستین روز هفته قیمت روزانه آهن آلات تقریبا ثابت بود و التهاب افزایشی هفته گذشته کمی فروکش کرده بود به طوری که جز در برخی مبادی فروش، افزایش قیمت چندانی رخ نداد.

بازار ارز نیز با حفظ کانال قیمتی 28 هزار تومانی در نوسان جزئی بود به طوری که قیمت دلار در بازار آزاد 28 هزار و 100 تومان مبادله شد.

تحلیل روزانه قیمت آهن

با تحرکی که هفته پیش در آهن فروشی‌ها ایجاد شد، تداوم آن زمینه‌ای برای خروج بازار آهن از رکود سنگین بود و این امر به صورت پلکانی و آرام در جریان بود، اما آنطور که پیداست فعلا رشد قیمت‌ها متوقف شده و تنها در برخی مبادی فروش روند افزایش جزئی مشاهده می‌شود.

در این میان قیمت میلگرد آجدار نوسانات متعددی را تجربه کرد درحالی که فضای کلی بازار رو به ثبات بود اما افزایش قیمت 50 الی 300 تومانی در بسیاری از شرکت‌ها نیز مشهود بود و این در حالی است که یک شرکت قیمت میلگرد خود را حدود 100 تومان کاهش داد.

در قیمت روز تیرآهن نیز نوسانات متعددی رخ داد به طوری که بخش کیلوفروشی حدود 50 الی 100 تومان نوسان قیمت داشت و در بخش شاخه‌فروشی نیز حدود 10 الی 50 هزار تومان نوسان قیمت مشاهده شد ولی به طور کلی قیمت تیراهن نیز بدون تغییر بود.

اما با توجه به ثبات کلی در بازار قیمت روز نبشی و ناودانی تقریبا در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شد. همچنین قیمت روز پروفیل و انواع لوله داربستی، صنعتی و... نیز به تبعیت از جو غالب بدون تغییر قیمت عرضه شد و تنها در دو کارخانه نوسان قیمتی 100 الی 200 تومانی مشاهده شد.

قیمت ورق گالوانیزه، روغنی و رنگی نیز ثابت و بدون تغییر اعلام شد اما قیمت روز ورق سیاه حدود 200 الی 300 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

افزایش قیمتی که در بازار هفته گذشته ایجاد شد به شدت تحت تأثیر بورس کالا و میزان معاملات شمش عرضه شده بود که این امر به ایجاد تحرکی نسبی در بازار اهن منجر شد، اما این نوسانات در حالی رخ داد که بازار در بیم و امید ناشی از مذاکرات وین به سر می‌برد زیرا کلیه بازارهای مالی به ویژه بازار اهن و فولاد متأثر از مذاکرات وین است و هر خبر مثبت و نتیجه امیدوارکننده‌ای از نشست‌ها با سکون و ثبات در بازارها همراه خواهد بود، با وجود این اهن فروشان به افزایش قیمت‌ها اقدام کردند.

اما آنچه روز گذشته اتفاق افتاد توقف قیمت‌ها در اغلب مبادی فروش بود به طوری که کف قیمتی میلگرد بر روی 15 هزار تومان بود و به نظر می‌رسید عرضه‌کنندگان فعلا تمایلی به کاهش قیمت ندارند و منتظر نتایج معاملات بورس کالای فردا هستند.

اما با نگاهی دقیق‌تر به اوضاع بازار می‌توان دریافت که خرید اهن الات همچنان تناسبی با میزان عرضه ندارد و تقاضای چندانی ایجاد نشده است، همچنین سردی هوا نیز خود مزید بر علت است و بازار تقاضا را در حالت رکود نگه می‌دارد، از سویی دیگر تأثیر اخبار سیاسی را که درحال حاضر به عامل مهمی در تعیین قیمت‌ها تبدیل شده است، می‌توان به موارد بیان شده اضافه کرد.

طبق برآوردها اگر تحرکات هیجانی در بازار اتفاق نیفتد احتمالا کف قیمتی میلگرد در حدود 14 هزار و 200 تومان و سقف قیمتی آن نیز در حدود 15 هزار و 500 تومان باقی خواهد ماند، در غیر این صورت ممکن است مجددا متأثر از معاملات شمش عرضه شده در بورس کالا دچار نوسان قیمت شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: قیمت آهن در مسیر رشد

گزارش‌ها از روند نشست وین نیز بیانگر ورود مذاکرات برجام به مرحله نهایی است از همین رو با توقفی چندروزه طرفین مذاکره برای برخی تصمیم‌گیری‌ها به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند. در زمینه لغو تحریم‌ها و نحوه محدودیت فعالیت هسته‌ای ایران و همچنین ترتیب این مباحث پیشرفت‌هایی صورت گرفته اما ظاهرا ترتیب اجرا و عملیاتی شدن آن هنوز مشخص نشده است.

تأمین برق فولادسازان از هفته جاری

به گزارش آهن پرایس، انتشار خبر قطعی برق فولادسازان جرقه‌ای برای آتش افزایش قیمت‌ها در هفته گذشته بود و ترس کمبود محصولات، عرضه‌کنندگان را به افزایش قیمت اهن الات واداشت.

اما مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق از تأمین برق فولادسازان بدون محدودیت از هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: از 11 بهمن ماه براساس اولویت‌بندی‌های صورت گرفته برق صنایع فولادساز تأمین خواهد شد و اوضاع به روال گذشته بازخواهد گشت.

وی در ادامه بیان کرد: بنا بر این بود که محدودیت‌ها تا 12 بهمن ادامه داشته باشد اما با یکسری تدابیر و همچنین افزایش دمای هوا از زمان این محدودیت‌ها کاسته شد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 4 از 5 - 4 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)