تولید فولاد لازمه بازار های صادراتی

تولید فولاد لازمه بازار های صادراتی
تولید فولاد لازمه بازار های صادراتی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنابر اظهارات فعالان عرصه بازار فولاد، در حال حاضر میزان تولید فولاد کشور امکان صادرات و هم چنین تامین نیاز های داخل به صورت هم زمان را فراهم کرده است و نیاز های داخلی تولید کنندگان پایین‌ دست نیز به صورت شمش و ورق نوردی  تولید می ‌شود...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنابر اظهارات فعالان عرصه بازار فولاد، در حال حاضر میزان تولید فولاد کشور امکان صادرات و هم چنین تامین نیاز های داخل به صورت هم زمان را فراهم کرده است و نیاز های داخلی تولید کنندگان پایین‌ دست نیز به صورت شمش و ورق نوردی  تولید می ‌شود.

کارشناسان اظهار دارند: در صورتی که این پروژه ‌ها فعال شود، ساخت مسکن  نیز  رونق می یابد و  و اگر تولید در بنگاه ‌های تولیدی توسعه پیدا کند، میزان نیاز کشور به فولاد افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه باید از امروز زمینه‌ی افزایش تولید در این حوزه فراهم شود. برای حفظ بازارهای صادراتی و جلوگیری از کاهش میزان صادرات فولاد، باید طرح جامع فولاد اجرایی شود و تولید فولاد تا پایان برنامه ششم توسعه به 50 میلیون تُن افزایش پیدا کند.

برای رسیدن به افق 1404 باید میزان تولید فولاد به 70 میلیون تُن برسد، بدین منظور باید زمینه رونق تولید فولاد فراهم شود تا بازارهای صادراتی در شرایط تحریم  نیز حفظ شوند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات فولاد، بیان کرد: باید به این نکته توجه داشت که شرکت‌ های تولید کننده فولاد برخی از مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز خود مانند تیغه‌ های الکترود را وارد می ‌کنند. از سوی دیگر بدهی‌ های ارزی نیز دارند، بنابراین باید موضوعاتی مانند بازگشت ارز حاصل از صادرات تولید کنندگان فولاد، بدهی‌ های ارزی و واردات را در نظر گرفت و هم چنین ارز باقی مانده به سامانه نیما واریز شود. رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون اساسی با بیان اینکه قیمت فولاد برای برخی مصارف با قیمت جهانی برابر است، اظهار داشت: قیمت فولاد در بازار داخلی متناسب با میزان صادرات و نیاز بازار داخلی تعیین می شود چرا که این موارد بر عرضه و تقاضا اثر گذار است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • حسین شهباز
    حسین شهباز1398/04/09 - 10:11 پاسخ

    خودتونا به بیراهه نزنید. وعده خدا نز دیکه