تیر خلاص برای بازار فولاد

تیر خلاص برای بازار فولاد
تیر خلاص برای بازار فولاد

گزارش های میدانی حاکی از این است که روزهای گرم تابستان در حالی رو به اتمام است که بازار فولاد کشور از تنور آتش این فصل گرم همچنان بی نصیب مانده و سفره های در انتظار رونق و اقبال برکت پهن می باشد...

گزارش های میدانی حاکی از این است که روزهای گرم تابستان در حالی رو به اتمام است که بازار فولاد کشور از تنور آتش این فصل گرم همچنان بی نصیب مانده و سفره های در انتظار رونق و اقبال برکت پهن می باشد. این روزها بازار به انتظار یک خبر خوب و امیدوارکننده چشم امید دوخته است چراکه همه ی راهکارها برای حل و فصل معضل رکود به نوعی به رونق ساخت و ساز ختم می شود و رونق ساخت و ساز هم در قفل تورم لجام گسیخته و گرانی ها گرفتار شده و ناامیدانه دست و پا میزند.

گاهی شاید خبرهای به ظاهر خوشی از روزنه‌ای به گوش برسد، اما شواهد و شرایط موجود بدون تعارف بیشتر تلاشی مذبوحانه در سراب را تداعی می کند؛ آنچه که واقعیت‌ها مخابره می کنند، نشانه‌هایی از رکود سنگین و طولانی مدت و جان فرساست. شنیدن اخباری در رابطه با افزایش مجدد هزینه های حمل و نارضایتی در حوزه نوردکاران در خصوص برخی دستورالعمل‌های تنظیم بازار بیش از پیش به رکود حاصل در این صنعت دامن زده است.

شنیده ها حاکی بر این است که احتمال دارد نرخ کرایه حمل تا حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کند. ظاهرا ابلاغیه محاسبه کرایه حمل ها براساس شیوه تُن - کیلومتر قرار بوده از ابتدای مرداد ماه عملیاتی شود که به هر دلیل این موضوع آنطور که باید عملیاتی نشده و مجددا طی اخباری که چند روز پیش مخابره شده است،  ظاهرا قرار بر این می باشد که  این مکانیزم از ابتدای شهریورماه عملیاتی گردد. در رابطه با موضوع دیگر می توان به  بحث دستورالعمل تنبیهی جدیدی که اخیرا معاونت محترم وزارت صمت به حوزه نورد ابلاغ نموده است، اشاره داشت. ظاهرا در این بعد نیز قرار بوده است که مطابق با دستورالعمل‌های پیشین، حوزه نورد یا کارخانجات تولیدکننده محصول نهایی، درصد مشخصی از محصول نهایی و تولیدی خود را در بورس کالا عرضه نمایند که ظاهرا چون آنطور که انتظار می رفت این مسئله عملیاتی نشده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)