ثبات قیمت آهن با اصلاح جزئی

ثبات قیمت آهن با اصلاح جزئی

ثبات قیمت آهن در بسیاری از حوزه‌ها جو غالب بازار آهن و فولاد در روز گذشته بود اگرچه نوسانات افزایشی و کاهشی هم قابل مشاهده بود. بازار ارز اما روندی نزولی داشت و نوسانات شناوری در کانال 32 هزار تومانی تجربه کرد و آنطور که به نظر می‌رسد ممکن است در مسیر عقب‌نشینی از خود مقاومت نشان دهد.

آهن پرایس: روز گذشته قیمت آهن آلات در عمده مبادی فروش رو به ثبات بود، در برخی شرکت‌ها نوسانات پراکنده که غالبا افزایشی بود نیز مشاهده شد، اما برخی شرکت‌ها هم کاهش قیمت داشتند.

بازار ارز نیز روز گذشته نوسانات کاهشی داشت و دلار به نرخ تقریبی خود در خردادماه سالجاری رسید، به طوری که در بازار آزاد حدود 32 هزار و 420 تومان مبادله شد. آنطور که از اوضاع بازار برآورد می‌شود نرخ دلار ظرفیت و پتانسیل افزایش قیمت را دارد اما بازارساز با تزریق دلار در بازار به دنبال کنترل نرخ آن است.

به عقیده برخی نتایج مبهم برجام یا به بن بست رسیدن آن یکی از عوامل تحریک بازار ارز است، مورد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد مدیریت بازار توسط بازارساز است، به این صورت که با تزریق دلار در بازار، در تلاش است نرخ ارز را کنترل کند.

بررسی روزانه قیمت آهن آلات

همانطور که اشاره شد بازار آهن و فولاد نوسانات متعددی همراه با ثبات حداکثری محصولات فولادی داشت، برای مثال قیمت میلگرد آجدار در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شد اما کارخانه میلگرد آجدار راد همدان، میلگرد ذوبی و چند شرکت دیگر حدود 100 الی 300 تومان افزایش قیمت داشتند و کارخانه میلگرد نیشابور و فایکو نیز با کاهش 50 الی 100 تومانی همراه بودند.

قیمت ورق آهن روز گذشته در کارخانه فولاد مبارکه حدود 100 الی 500 تومان در برخی ضخامت‌ها کاهش داشت، کارخانه اکسین با افزایش 100 الی 300 تومانی همراه بود و در سایر کارخانه‌ها تغییر قیمتی مشاهده نشد.

قیمت روز ورق رنگی، ورق گالوانیزه و ورق روغنی در عمده کارخانه‌ها ثابت اعلام شد؛ نبشی و ناودانی اروپایی و ناودانی ایرانی نیز در برخی شرکت‌ها ثابت بود اما نبشی ناب تبریز در برخی‌ ضخامت‌ها حدود 100 الی 200 تومان افزایش قیمت داشت.

قیمت لوله داربستی، لوله مانیسمان و انواع آن نیز بدون تغییر قیمت عرضه شدند؛ قیمت روز تیرآهن در چند کارخانه مانند ظفربناب ثابت بود و تیر ذوبی در برخی سایزها نوسانات کاهشی داشت که حدود 10 الی 70 هزار تومان برآورد شد. قیمت قوطی آهن  و انواع آن در چند کارخانه حدود 100 الی 400 تومان کاهش داشت اما غالب مبادی فروش نرخ محصولات خود را ثابت اعلام کردند و کارخانه صدرا نیز 100 تومان افزایش داشت.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: زیان در زنجیره آهن و فولاد

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که روز گذشته عرضه 40 هزار تنی آهن اسفنجی در بورس کالا به دلیل عدم استقبال از این محصول از روی تابلو معاملات حذف شد. امروز نیز حدود 228 هزار و 757 تن شمش بلوم در بورس عرضه می‌شود که نرخ پایه آن 12 هزار و 875 تومان در نظر گرفته شده که بیانگر افزایش 0/8 درصدی نرخ این محصول در مقایسه با آخرین عرضه است. حجم عرضه شمش نیز افزایش 24/3 درصدی داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)