ثبات قیمت محصولات فولادی تا پایان سال 97

ثبات قیمت محصولات فولادی تا پایان سال 97
ثبات قیمت محصولات فولادی تا پایان سال 97

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی روز های اخیر شاهد شاهد نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت انواع محصولات فولادی بودیم. در حال حاضر روند قیمت ها کاهشی شده و در رکود تقاضا بسر می بیریم. این افزایش قیمت ها در شرایطی اتفاق افتاد که در اواخر سال گذشته و در ماه اسفند، طبق مصوبه ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارتبه تصویب رسی قرار شد که تا خرداد ماه سال 97 قیمت انواع محصولات فولادی، محصولات آلمینیوم و محصولات

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی روز های اخیر شاهد شاهد نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت انواع محصولات فولادی بودیم. در حال حاضر روند قیمت ها کاهشی شده و در رکود تقاضا بسر می بیریم.

این افزایش قیمت ها در شرایطی اتفاق افتاد که در اواخر سال گذشته و در ماه اسفند، طبق مصوبه ای که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارتبه تصویب رسی قرار شد که تا خرداد ماه سال 97 قیمت انواع محصولات فولادی، محصولات آلمینیوم و محصولات مسی افزایش نداشته باشد. تصویب این قانون مبنی بر این امر بود که با تامین مواد اولیه  نهاد های فولاد در داخل، می توان از هر گونه افزایش در داخل کشور جلوگیری کرد و با توجه به این که تامین مواد اولیه در داخل می باشد، پس نوسانات نرخ ارز بر قیمت ها اثری چندان نخواهد گذاشت.

در پی افزایش بی رویه نرخ ارز، شاهد وارد شدن شوک به خریداران و فروشندگان در بازار ورق و آهن بودیم. دلیل این شوک این است که خریداران و فروشندگان مجبور به  دست کشی از معاملات شدند که همین امر موجب کساد بازارشان شد. به نظر می آید مادامی که در اقتصاد کشور دلار 4200 تومانی وارد نشود نمی توانیم شاهد رونق در بازار هایمان باشیم.
سیف الله امیری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در رابطه با افزایش یا ثبات قیمت انواع محصولات فولادی در سال جاری اظهار داشت: طی بخشنامه ای که در پایان اسفند ماه سال 96 از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد، قرار بر این شد که تا پایان خرداد ماه سال جاری شاهد هیچگونه افزایش قیمتی در زمینه انواع محصولات صنایع معدنی از جمله فولاد، آلومینیوم و مس نباشیم که این سیاست به لحاظ آرامش بازار از سوی وزارتخانه در پیش گرفته شده است.

 وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور قطع با توجه به شرایط بوجود آمده، تا پایان سال روند قیمت ها بر این مبنا پیش خواهد رفت که تغییری در قیمت ها رخ نداده و شاهد ثبات آن ها باشیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)