جایگاه صادرات در بازار فولاد

جایگاه صادرات در بازار فولاد
جایگاه صادرات در بازار فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر به دلیل بی ثبات بودن بسته های ارزی شاهد رکورد در بازار داخلی فولاد بودیم. این روند حاکم بر بازار داخلی نسبت به روند سال های گذشته با رشد غیر معقولی مواجه شده و این وضعیت نابسامان بازار فولاد موجب دغدغه و نارضایتی بسیاری از صنعتگران شده است. طبق گزارشات کارشناسان صنعت فولاد، اکنون این رکورد تاریخی بازار داخلی  موجب شده که بسیاری از محصولات صادراتی، متقاضیان

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر به دلیل بی ثبات بودن بسته های ارزی شاهد رکورد در بازار داخلی فولاد بودیم. این روند حاکم بر بازار داخلی فولاد نسبت به روند سال های گذشته با رشد غیر معقولی مواجه شده و این وضعیت نابسامان بازار فولاد موجب دغدغه و نارضایتی بسیاری از صنعتگران شده است. طبق گزارشات کارشناسان صنعت فولاد، اکنون این رکورد تاریخی بازار داخلی  موجب شده که بسیاری از محصولات صادراتی، متقاضیان و فعالان بازار فولاد را تحت تاثیر قرار دهد؛ به طوری که باعث رشد و رونق محصولات فولادی شده است. این شرایط فعلی که در بازار فولاد حکمفرما است، بسیار مورد توجه فعالان بازار فولاد قرار گرفته بطوری که توانسته بسیاری از مشکلات صادرکنندگان را از بحران خارج کند.


بر اساس شرایط کنونی بازار فولاد، کشورمان توانسته در سال 96 حدود 21 میلیون و 884 هزار تن فولاد  خام تولید کند که نسبت به سال 95  با رشد همراه بوده است. بر اساس آمار ها این امر نشان می دهد که تولید فولاد خام در  سال 96 نسبت به سال 95 به رشد حدود 5/18 درصد رسیده است.
 به طور کلی در سال 96  از ایران فولاد خام صادر شده حدود 6 میلیون و 872 هزار تن بوده که نشان می دهد، میزان صادرات کشور در سال 96 در مقایسه با صادرات محصولات در سال 95  با رشد حدود 84 درصدی همراه بود است و همچنین در سال 96 میزان صادرات فولادی بر حسب دلار حدود 4 میلیارد دلار اعلام شده است.
براساس گزارش های اعلام شده فعالان  و متقاضیانی که محصولات خود را در بازار فولاد عرضه می کنند، بر این باورند که صادرات محصولات فولادی باعث شده که طی چند سال گذشته تولید محصولات فولادی روندی صعودی داشته باشند. باتوجه به اعمال تحریم ها در شرایط کنونی بازار فولاد مشخص می شود که اعمال تحریم ها می توانند بازار فولاد را تحت تاثیر قرار دهد به طوری که این اعمال تحریم ها در اقتصاد کشور موجب آشفتگی و برهم زدن فعالیت بسیاری از بازارها شده است .

این شرایط کنونی بازار فولاد ضرر و زیان هایی را برای تولید محصولات فولادی فراهم می کند که موجب می شود فرصت هایی برای مداخله سوداگران در حوزه رشد قیمت محصولات فولادی ایجاد شود. لذا کارشناسان بخش حوزه صنعت بر این نگرش هستند که محصولات فولاد ایران از سطح کیفی بالا و همچنین قیمت متعادلی برخوردار هستند و این امر منجر شده که رشد بازار محصولات ایرانی جایگاه ویژ ه ای داشته باشد. همچنین این امر موجب شده  محصولات فولادی ایران مورد توجه متقاضیان مصرفی خارجی قرار بگیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)