جلوگیری از آسیب های ناشی از تحریم

جلوگیری از آسیب های ناشی از تحریم
جلوگیری از آسیب های ناشی از تحریم

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، برخی از کارشناسان بر این باورند که التهابات کنونی بازار فولاد ناشی از تحریم های اخیر ایران توسط آمریکا می باشد؛ اما از سوی دیگر عده ای اعتقاد دارند که صنعت فولاد در ایران، صنعتی خودکفا می باشد و با رویکردهای مناسب می توان آسیب های ناشی ... 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، برخی از کارشناسان بر این باورند که التهابات کنونی بازار فولاد ناشی از تحریم های اخیر ایران توسط آمریکا می باشد؛ اما از سوی دیگر عده ای اعتقاد دارند که صنعت فولاد در ایران، صنعتی خودکفا می باشد و با رویکردهای مناسب می توان آسیب های ناشی از تحریم ها را کاهش داد.

برای کاهش این تحریم ها باید سه رویکرد اتخاذ شود که شامل اصلاح قوانین ضد تولید، کنار گذاشتن دستورالعمل های دستوری و واگذاری زنجیره فولاد به بخش خصوصی می باشد. سید علی گلپایگانی مدیرعامل پاسارگاد فولاد نوید در این رابطه بیان کرد: به اعتقاد بنده تحریم ها نمی تواند چالش بزرگی برای صنعت فولاد کشور به وجود آورد چراکه علاوه بر تحریم ها، چالش های داخلی به خاطر بی تدبیری برخی مدیران و مسئولین وجود دارد که اهمیت آن کمتر از تحریم نیست.

وی در ادامه افزود: البته نا گفته نماند که مزیت نسبی صنعت فولاد در کشور ما به حدی قدرتمند است که چالش های ذکر شده را پشت سر خواهد گذاشت اما قطعا آسیب عم خواهد دید. برای کاهش این آسیب ها باید اقدامات اساسی انجام شود؛ از این رو اول باید به سرمایه گذاری بخش خصوصی واقعی اهمیت بدهیم و زنجیره فولاد را بصورت کامل و صفر تا صد به بخش خصوصی واگذار کنیم و دولت هم در همه زمینه ها حمایت کند. در مرحله دوم هم باید قوانینی مانند ضد تولید و سرمایه گذاری و اشتغال مانند قانون کار و قانون مالیات بر ارزش افزوده اصلاح گردد. از این رو باید رویکرد بخشنامه ها و دستورالعمل های دستوری که متناقض یکدیگر هستند، کنار گذاشته شوند و تصمیمات جدی برای تنظیم بازار و صادرات و واردات اتخاذ گردد. با این روند تحریم ها نیز نمی تواند تدثیر چندانی در صنعت فولاد داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • بهرام
    بهرام1397/10/04 - 18:09 پاسخ

    این شگرد کار خونه هاست واسه چند روز قیمت رو میارن پایین بعد میبرن بالا صبر کنیید دوباره میارن پایین .

  • محمد
    محمد1397/10/04 - 15:49 پاسخ

    آقا تحریم چیه خودتون دارید دامن میزنید به مشکلات و تورم رو اضافه میکنید . سنگ آهن داخلیه قیمت دلار هم ثابت پس دیگه افزایش قیمت واسه چی؟!! چرا جلوی بازاری ها و کارخونه دارها رو نمیگیرید؟!!

  • ق
    ق1397/10/04 - 15:30 پاسخ

    گران شدن اهن آلات و فولاد , ناشی از ظلم و ستم مدیران این بخش می باشد که به بهانه تحریم خون ملت را تو شیشه کردند برای بزرک کردن شکمشان. بنده یکی از قربانیان گران شدن میلگرد و مصالح ساختمانی هستم که تولیدشان در ایران است اخر سال ۹۶ با هزار درد و رنج خانه ای صد متری در شهر را فروختم و زمینی در دورترین نقطه قم خریدم تا یک طبقه خانه بسازم که با گران شدن.در ۹۷ نتوانستم. خدا عاملین گرانی و ظالمین شرکت های فولاد ایران را لعنت کند که به بهانه تحریم سرمایه میلیاردی رقم زدند و ملت را بدبخت کردند.