جلوگیری از بحران های فولادی

جلوگیری از بحران های فولادی
جلوگیری از بحران های فولادی

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات مدیر عامل فولاد مبارکه، یکی از زیر ساختی ‌ترین و مهم ‌ترین موضوعاتی که در رسیدن به سقف ۱۰ میلیون تن فولاد باید در نظر گرفت تامین مواد اولیه از جمله سنگ آهن است از این رو باید مراقب بود تا بحران‌ های فولادی مجددا تکرار نشوند...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات مدیر عامل فولاد مبارکه، یکی از زیر ساختی ‌ترین و مهم ‌ترین موضوعاتی که در رسیدن به سقف ۱۰ میلیون تن فولاد باید در نظر گرفت تامین مواد اولیه از جمله سنگ آهن است از این رو باید مراقب بود تا بحران‌ های فولادی مجددا تکرار نشوند.
گزارشات حاکی از آن است که  تفاهم ‌نامه بخش خصوصی افزایش ظرفیت تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی خلیج ‌فارس تا سقف ۱۰ میلیون تن امضاء شده و  با توجه به اهمیت آن به سرعت برای وزارت صمت ارسال گردیده است و طی بررسی های انجام شده   توشط  وزارت صنعت معدن و تجارت مورد تایید  قرار گرفت. البته با توجه به کمبودی‌ که در زمینه تامین مواد اولیه وجود دارد و  شرایطی که ایران در عرصه بین‌ الملل دارد، موضوع افزایش ظرفیت تولید فولاد را با بزرگان عرصه فولاد بررسی باید نمود.
مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان در ارتباط با عملی شدن این توافق اظهار کرد: باید برای تامین مواد اولیه این پروژه  تعهدی برای تهیه مواد اولیه وجود داشته باشد. وی  هم چنین با اشاره به طرح آمایش بیان کرد که :  یک فولاد ساز، یک معدن‌ کار باید هر کدام  در حوزه ی خود فعالیت کنند تا زنجیره تولید متوقف نشود.
مدیر عامل فولاد مبارکه در پاسخ به این پرسش که مرجع تصمیم‌ گیری و الزام  بخش‌ های تولیدی معدنی به تعهدات خود چه نهادی می باشد نیز اذعان داشت : این موضوع در حیطه ی اختیارات وزارت صنعت معدن و تجارت می باشد و  حضورتامین‌کننده های  مواد اولیه فولاد در بخش تولید فولاد باید مورد  رسیدگی واقع  شود.
بنا بر اظهارات مدیر عامل فولاد مبارکه در پاسخ به این پرسش که آیا در شرایط کنونی با توجه به آغاز دور جدید تحریم‌ های فلزی تامین مواد اولیه تولید فولاد از استرالیا به ایران عملی می شود این است که با توجه به شرایط کنونی و تحریم‌ ها تامین مواد اولیه از استرالیا در حد حرف بوده است و وضعیت کنونی کشور به گونه ای‌ است که امکان عملی شدن این موضوع بسیار اندک می باشد، در اخر نیز مجددا اهل فن در این حوزه تاکید به هوشیاری کامل داشته تا گرفتار بحران‌ های تکراری  فولادی نشویم .

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)