جمع آوری بورس بازان از بازار آهن

جمع آوری بورس بازار از بازار آهن
جمع آوری بورس بازان از بازار آهن

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان طی گفتگویی با اشاره به نابسمانی وضعیت بازار عنوان کرد: ورود به موقع دولت به بورس آهن و کنترل قیمت ها موجب شد تا بورس بازان از این بازار کنار روند. به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، آزاد در ادامه افزود: پس از عملکرد نا مطلوب بورس کالا در معاملات محصولات و مقاطع آهن، به درخواست اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد، دولت با بکاری گیری از حق حاکمیت خود برای مقابله با سودجویان، دلالان، گران

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان طی گفتگویی با اشاره به نابسمانی وضعیت بازار عنوان کرد: ورود به موقع دولت به بورس آهن و کنترل قیمت ها موجب شد تا بورس بازان از این بازار کنار روند.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، آزاد در ادامه افزود: پس از عملکرد نا مطلوب بورس کالا در معاملات محصولات و مقاطع آهن، به درخواست اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد، دولت با بکاری گیری از حق حاکمیت خود برای مقابله با سودجویان، دلالان، گران فروشی ها و همچنین ایجاد آرامش در بازار از ابتدای شهریور ماه کار خود را در بازار آغاز نمود.

رئیس اتحادیه اهن فروشان اظهار داشت: بر خلاف بورس بهادار که وظیفه فروش سهام کارخانه ها را بر عهده دارد، بورس کالا باید بتواند محصولات را به دست مصرف کننده واقعی رساند و از دلال بازی جلوگیری کند.  بیش از نیمی از مصرف اهن کشور مربوط به مواد اولیه می باشد که باید بوسیله کارخانه های تولیدی خریداری شود و نیم دیگر ان مربوط به کالاهای ساختمانی می باشد که بوسیله سازنده ها خریداری می شود. طی هفته های اخیر قیمت آهن آلات همانند نرخ سکه و ارز توسط بورس بازان با افزایش بی سابقه ای مواجه شد و دلالان با هجوم به بازار برای سود آوری بالا اقدام به خرید نمودند.

محمد آزاد تصریح کرد: آهن یک کالای مصرفی می باشد که باید در بازار مصرف شود و احتکار آن باعث نابسمانی بازار می شود. اما در شرایط فعلی سفته بازی ها و احتکار محصولات در انبارها موجب شده تا نرخ آهن آلات تا دو برابر افزایش یافته و در واقع مصرف کننده حقیق متضرر شود. پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شد تا دولت به این بازار وارد شود و با تعیین نرخ پایه آهن آلات به همراه محاسبه نرخ ارزش افزوده قیمت ها را در بازار شفاف سازی نماید. در حال حاضر قیمت آهن بوسیله تولید کنندگان در تابلوی بورس ثبت می شود و بدین وسیله برای یافتن قیمت های حقیقی حق رقابت برای تولید کنندگان در نظر گرفته شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)