جهش تولید در ذوب آهن

جهش تولید در ذوب آهن
جهش تولید در ذوب آهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در شرایطی که وجود این ویروس منحوس سبب افت بسیاری از کسب و کار ها در کشور شده است، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اذعان داشت که با توجه به اینکه  بسیاری از فعالیت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است و بر شدت مشکلاتی مانند تامین موادی ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در شرایطی که وجود این ویروس منحوس سبب افت بسیاری از کسب و کار ها در کشور شده است، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اذعان داشت که با توجه به اینکه  بسیاری از فعالیت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است و بر شدت مشکلاتی مانند تامین موادی چون سنگ‌آهن افزوده است. ذوب‌آهن اصفهان دارای شرایط برای جهش تولید می باشد که البته این امر مستلزم اتخاذ سیاست درست از سوی وزارت صمت برای تخصیص مواد اولیه بهنگام برای این شرکت و شرکت های مشابه آن در کشور است که اگر این شرایط در زمان لزوم مهیا گردد، امکان افزایش ۲۰ درصدی در تولید یا به عبارت دیگر همان تولید ۳میلیون تن در سال است، خواهیم رسید.

از مزایای تولید انواع مقاطع فولادی در ایران، نیروی کار ارزان، منابع انرژی فراوان و ارزان و منابع سرشار مواد اولیه می باشد که سبب می گردد تا قیمت‌گذاری دستوری در بورس کالا برای آن صورت ‌گیرد. در ذوب‌آهن اصفهان بر‌خلاف سایر صنایع فولادی ایران سعی می شود تا با استفاده از روش کوره بلند برای تولید فولاد موجب عدم بهره‌مندی از یارانه انرژی شود چرا که تفاوت این امر در هر کیلو فولاد بالغ بر هزار تومان بوده و باعث تفاوت سوددهی ذوب‌آهن با سایر صنایع نیز می‌شود. ضمن اینکه تامین مواد اولیه نیز به دلایل مختلفی ازجمله خام‌فروشی، به سختی  در حال انجام است.  در همین رابطه وی اظهار کرد: تولید‌کننده در واقع نباید دغدغه تامین مواد اولیه را داشته باشد و فقط باید به تولید فکر باشد.

 در صنعت فولاد با سهمیه‌بندی از سوی وزارت صمت به راحتی می‌توان مواد اولیه مورد نیاز تولید‌کنندگان را تامین کرد. چرا که ۴۰ درصد ظرفیت تولید ذوب‌آهن اصفهان هم چنان معطل تامین سنگ‌آهن مور نیاز خود می باشد. جای بسی تامل دارد که چرا سنگ‌آهن درشت‌دانه که مورد نیاز ذوب‌آهن است، به بهانه ارزآوری صادر می‌شود، در‌حالی‌ که این سنگ‌آهن در ذوب‌آهن اصفهان تبدیل به محصولات با ارزش افزوده بالاتری خواهد ‌شد که به مراتب ارزآوری بیشتری  نیز دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • یونس خاکی
    یونس خاکی1399/03/01 - 17:52 پاسخ

    با توجه به اینکه در ایران نیروی کار ارزان منابع انرژی فراوان و ارزان و منابع سرشار مواد اولیه میباشد ولی متاسفانه قیمتها نجومی و سر به فلک کشیده در ضمن یک اقلیت خاص از این منابع بهره میبرند نه مردم

  • علی
    علی1399/03/01 - 16:13 پاسخ

    سلام لعنت بر کسانی که باعث تورم در جامعه میشوند// از سه شنبه بعد عید فطر گرونی آهن رو نظاره گر باشید