حباب قیمت ها در بازار فولاد

حباب قیمت ها در بازار فولاد
حباب قیمت ها در بازار فولاد

آهن پرایس: بازار مقاطع طویل فولادی کشور در اولین روز از هفته جاری با افزایش تقاضا و رشد قیمت روبه‌رو شد، به‌گونه‌ای که بهای میلگرد سایز ۱۲ از ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان در روز شنبه هفته قبل ( ۸ آذر) به ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان در شنبه (۱۵ آذر) رسید. شکل‌گیری موج جدیدی از انتظارات تورمی در کشور...

آهن پرایس: بازار مقاطع طویل فولادی کشور در اولین روز از هفته جاری با افزایش تقاضا و رشد قیمت روبه‌رو شد، به‌گونه‌ای که بهای میلگرد سایز ۱۲ از ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان در روز شنبه هفته قبل ( ۸ آذر) به ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان در شنبه (۱۵ آذر) رسید. 

شکل‌گیری موج جدیدی از انتظارات تورمی در کشور،  درعین تکانه‌های افزایشی نرخ ارز و افزایش قیمت‌های جهانی که به رشد بهای پایه شمش و مقاطع طویل فولادی در هفته قبل منجر شد؛‌ مهم‌ترین سیگنال‌های رشد قیمت فولاد بودند. ورود بهای فولاد به مسیر افزایشی درحالی به وجود آمد که قرارگیری در فصل سرد سال که زمان سنتی رکود مصرفی در بازار به‌شمار می‌رود و تعدیل نرخ ارز نسبت به هفته‌های قبل باعث شده بود تا در هفته‌های گذشته قیمت محصولات مختلف زنجیره فولاد در مسیر کاهشی قرار گیرند. هرچند که سیگنال‌های جدید اثرگذار اجازه استمرار شرایط فعلی را به این بازار نداد.

محمد اعتباری از فعالان بازار فولاد درخصوص وضعیت فعلی بازار مقاطع طویل فولادی گفت: درحالی که انتظار می‌رفت بهای مقاطع طویل فولادی کشور به علت قرارگیری در زمان فصل سرد سال که زمان سنتی رکود در بازار مصرف به‌شمار می‌رود کاهشی شود، اما افزایش نرخ ارز در روز ابتدایی این هفته در عین رشد قیمت‌های پایه هفته گذشته، سیگنالی افزایشی به بازار مقاطع طویل فولادی وارد کرد و در نهایت باعث شد تا بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد به ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان برسد.

اعتباری در تشریح وضعیت بازار فولاد در هفته گذشته افزود: تعدیل انتظارات تورمی، ورود نرخ ارز به مسیر کاهشی و قرارگیری در فصل سرد سال که زمان سنتی رکود در بازار مصرف مقاطع طویل فولادی کشور تلقی می‌شود باعث شده تا ظرف هفته‌های اخیر بهای این محصولات در بازار آزاد وارد مسیر کاهشی شود و در حالی‌که بهای هر کیلوگرم میلگرد در روزهای پایانی مهر ماه به ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده بود، این نرخ به کانال ۱۰ هزار تومان بازگشت و بازار مجدد شاهد معامله میلگرد با قیمت ۱۰ هزار و ۲۰۰ تومان در روزهای ابتدایی هفته قبل بود. با توجه به نبود تقاضای مصرفی در بازار امکان استمرار این روند کاهشی و برگشت نرخ مقاطع به کانال ۹هزار تومان نیز وجود داشت، اما نحوه سیاست‌گذاری مسوولان در تعیین نرخ پایه شمش و مقاطع فولادی در بورس کالا اجازه این افت قیمتی را برای هفته قبل به بازار نداد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)