حذف معافیت مالیاتی فولاد

حذف معافیت مالیاتی فولاد
حذف معافیت مالیاتی فولاد

آهن پرایس: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی کارشناسی درباره طرح کمیسیون صنایع و معادن برای مدیریت بازار فولاد، این طرح را دارای برخی نقاط قوت برای حل مشکلات صنعت فولاد دانست، اما تاکید کرد برخی...

آهن پرایس: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی کارشناسی درباره طرح کمیسیون صنایع و معادن برای مدیریت بازار فولاد، این طرح را دارای برخی نقاط قوت برای حل مشکلات صنعت فولاد دانست، اما تاکید کرد برخی رویکردهای طرح کمیسیون صنایع از جمله الزام کلیه تولیدکنندگان زنجیره فولاد به عرضه محصولات خود در بورس کالا، محدود کردن صادرات به عرضه کامل در بورس کالا و البته حذف تمام معافیت‌های مالیاتی از صادرات زنجیره فولاد می‌تواند مشکلات جدیدی را در این زنجیره ایجاد کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارش بررسی کارشناسی خود درباره طرح کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای مدیریت بازار فولاد را که حدود دو ماه است در نوبت مطرح شدن در صحن علنی مجلس قرار دارد، منتشر کرد. در این گزارش به نقاط ضعف و قوت طرح کمیسیون صنایع با عنوان «توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار» پرداخته شده و براساس آن، این طرح ضمن داشتن بعضی نقاط مثبت، دارای برخی ایرادهایی است که ممکن است به ایجاد چالش‌هایی جدید در زنجیره فولاد کشور منجر شود. 

توجه مناسب طرح کمیسیون صنایع به تمام بخش‌های زنجیره فولاد ازجمله نقاط قوت طرح فولادی کمیسیون صنایع و معادن طبق گزارش مرکز پژوهش‌ها، آن است که در این طرح به همه حلقه‌های زنجيره فولاد توجه شده و برای حمايت و توسعه صادرات محصولات این زنجیره پیشنهادهاي مناسبی ارائه شده است كه اجرای صحیح آنها می‌تواند علاوه بر تأمین نیاز داخلی، موجب صادرات پایدار محصولات فولادی شود. 

مخالفت با الزام کامل محصولات تولیدی در بورس کالا از جمله نقاط ضعف طرح کمیسیون صنایع و معادن نیز طبق نظر مرکز پژوهش‌ها، الزام تمام توليدكنندگان زنجيره فولاد به عرضه محصولات خود در بورس كالا است، چراکه از نظر کارشناسان این مرکز، با توجه به واقعیات موجود، عرضه محصولات زنجیره فولاد توسط كلیه تولیدكنندگان به ‌ويژه تولیدكنندگان كوچك و متوسط و برخی واحدهايی كه دارای قراردادهای بلند مدت تأمین مواد اولیه هستند، امکان ‌پذير نیست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)