حذف نام شرکت صادرکننده نمونه کشور

حذف نام شرکت صادرکننده نمونه کشور
حذف نام شرکت صادرکننده نمونه کشور

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روز ملی صادرات در حالی سپری شد که نام فولاد خوزستان در میان شرکت‌های صادرکننده نمونه کشور قرار نگرفته بود.در حالی که فولاد خوزستان بزرگترین شرکت بورسی صادرکننده محصولات فولادی کشورطی نیمه نخست سال...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، روز ملی صادرات در حالی سپری شد که نام فولاد خوزستان در میان شرکت‌های صادرکننده نمونه کشور قرار نگرفته بود. در حالی که فولاد خوزستان بزرگترین شرکت بورسی صادرکننده محصولات فولادی کشورطی نیمه نخست سال ۱۳۹۷ بوده است. نماد فخوز در نیمه نخست سال ۱۳۹۷ ارزش صادراتی  بیش از ۴۶۳ میلیون دلار داشته است که با شرکتی که در جایگاه دوم این فهرست قرار گرفته است بیش از ۱۵۳ میلیون دلار اختلاف دارد.

شرکت فولاد خوزستان با انتشار نامه‌ای، نسبت به حذف نام این شرکت از صادرکنندگان برتر کشور اعتراض کرد و خاطرنشان کرد که تصمیمات غیرکارشناسی موجب بی‌انگیزگی صادرکنندگان خواهد شد. در بخشی از این نامه آمده است: از آنجا که این گونه برخوردها و تصمیم‌ گیری‌های غیرکارشناسی نه‌ تنها در شأن و منزلت آن سازمان حامی صادرکنندگان نبوده است، بلکه موجب بی‌ تفاوتی و بی‌ اعتمادی به حمایت‌های آن سازمان از صادرکنندگان بزرگی چون شرکت فولاد خوزستان در گذر از تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و حامیانش خواهد شد. گرچه این شرکت در شرایط رکود بازار داخل و برای به حرکت در آوردن چرخ صنعت فولاد از طریق اتخاذ استراتژی‌های مناسب صادراتی،تلاش بسیار نموده و موفق به ثبت رکوردهای افتخارآمیزی درعرصه صادرات شده است.

 در  کل سال ۱۳۹۶ نیز ارزش صادرات شرکت فولاد خوزستان بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. فولاد خوزستان در طی این سال رکورد کشور را در زمینه صادرات جابه جا کرده است. رکوردی که حتی باعث تعجب کشورهای منطقه نیز شده است. عدم توجه به این شرکت برای قرار دادن آن در بین صادرکنندگان برتر می‌تواند نشان دهنده مورد بی‌ مهری قرارگرفتن شرکت از سوی مدیران ومسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد. باید دید وزارت خانه چه سیاستی را برای این موضوع در نظر داشته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)