حل 90 درصدی مشکلات تولید

حل 90 درصدی مشکلات تولید
حل 90 درصدی مشکلات تولید

مهندس سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت گویی بیان کرد: صنعت آهن و فولاد کشور نیاز به رونق تولید به روشی دارد تا شاهد رابطه برد-برد هم برای دولت و هم برای تولیدکننده باشیم که تنها راهکار در حال حاضر صادرات می باشد....

مهندس سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت گویی بیان کرد: صنعت آهن و فولاد کشور نیاز به رونق تولید به روشی دارد تا شاهد رابطه برد-برد هم برای دولت و هم برای تولیدکننده باشیم که تنها راهکار در حال حاضر صادرات می باشد.

وی در ادامه افزود: در حقیقت بانک مرکزی، دولت، گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین تولیدکنندگان باید عزم خود را جزم نمایند تا صادرات را رونق دهند. در حال حاضر با توجه به این امر که تحریم های اعمال شده به منظور جلوگیری از صادرات نفت کشور می باشد، باید جایگزینی برای تأمین ارز در نظر گرفت که این جایگزین می تواند صادرات کالاهای غیرنفتی نظیر صادرات آهن و فولاد باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، شهرستانی در ادامه یادآور شد: فولاد در بازار داخلی با مازاد عرضه مواجه می باشد و با توجه به کیفیت محصولات فولادی ایران که در دنیا نیز زبانزد است، باید روی صادرات برنامه ریزی بیشتری انجام داد و مشوق هایی نیز در این خصوص در نظر گرفت. سال گذشته 25 میلیون تن فولاد در کشور تولید شد و امسال نیز می توان این رقم را ارتقا داد البته به شرطی که برنامه ریزی برای صادرات آن نیز صورت گیرد.

بنابراین مهم ترین عاملی که می تواند 90 درصد مشکلات رونق تولید را حل کند، صادرات می باشد. وی افزود: صادرات 14 میلیون تن فولاد محصولات نهایی در سال جاری مبلغی معادل 7 میلیارد دلار درآمد ارزی ایجاد کرده است که تنها 3 میلیارد دلار آن صرف هزینه های ارزی فولاد خواهد شد و مابقی آن می تواند نیاز ارزی کشور را تأمین نماید. از این رو، صنعت فولاد نه تنها قادر است نیاز ارزی خود را تأمین نماید، بلکه مازاد ارز حاصل از صادرات آن قابل بازگشت به کشور نیز می باشد. بنابراین اگر صادرات فولاد به درستی مدیریت شود، قطعا از این گردنه سخت عبور خواهیم کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (3)

  • نازیس
    نازیس1398/06/02 - 16:21 پاسخ

    آره دیگه بجنبین که صادراتتون دیر نشه

  • reza
    reza1398/06/02 - 15:45 پاسخ

    باشه دیگه حالا رونق شد حرف اول؟؟

    • نعیم
      نعیم1398/06/02 - 15:46

      پس چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینا به فکر خودشونن نه ما