حمایت دولت از صنعت فولاد

حمایت دولت از صنعت فولاد
حمایت دولت از صنعت فولاد

بنا بر گزارش گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، واگذاری فولاد قاین به بخش خصوصی، امیدی که به یأس تبدیل شد. پروژه فولاد قاین پس از سال ‌ها بلا تکلیفی با دستور قضایی از بخش خصوصی پس گرفته شد و سکان داری آن را دولت به عهده گرفت...

بنا بر گزارش گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، واگذاری فولاد قاین به بخش خصوصی، امیدی که به یأس تبدیل شد. پروژه فولاد قاین پس از سال ‌ها بلا تکلیفی با دستور قضایی از بخش خصوصی پس گرفته شد و سکان داری آن را دولت به عهده گرفت.

در اوایل کار دولت نهم فولاد قاینات به همراه هشت طرح فولادی دیگر در دور اول سفر ‌های استانی بر روی کاغذ آمد. این طرح‌ ها با امید توسعه و اشتغال برای مناطق کمتر توسعه یافته طرح ریزی و اجرا شدند. اجرای طرح‌ های فولاد در سپید دشت، نی ریز، شادگان، میانه، سبزوار، بافت، بافق و هم چنین قاینات در همان سال ‌ها شروع شد.

بنا بر اظهارات کارشناسان فولاد، این پروژه از سال ۸۹ کلید خورده است و زمانی در مقایسه با ۸ طرح فولادی کشور از نظر پیشرفت رتبه یک را داشت.زمانی که پروژه در دست دولت بود ۸۲ در صد پیشرفت فیزیکی داشت، اما از روزی که به بخش خصوصی واگذار شده کمتر از سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این طرح پس از ۵ سال و با پیشرفت ۸۰ در صدی در سال ۹۴ با هدف بهبود و تسریع در روند انجام کار به بخش خصوصی واگذار شد. از ابتدای سال ۹۴ بود که با به میدان آمدن بخش خصوصی، امید در دل مردم استان بار دیگر زنده شد.

با پیگیری ‌های انجام شده و دستور قضایی بخش خصوصی از طرح فولاد قاین خلع و دولت عهده دار پروژه شد. با ورود بخش خصوصی انتظار بود این کارخانه تا امروز به بهره برداری برسد و شاهد شکوفایی آن باشیم، اما متاسفانه بعد از واگذاری به بخش خصوصی از سال ۹۵ تا کنون عملا فولاد قاین تنها در دوره‌ های خاص آن هم با فشار‌ های دولتی اندکی پیشرفت داشته است.امید بر آن است با تدبیر مسئولان شاهد رشد و شکوفایی این طرح باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)