خروج از تنگنای صادرات بازار فولاد

خروج از تنگنای صادرات بازار فولاد
خروج از تنگنای صادرات بازار فولاد

قابلیت‌ های بسیاری در صنعت فولاد وجود دارد و این موضوع که تحریم‌ ها تبدیل به فرصت شده است، شعار نیست...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد ایران در نیم قرن گذشته به‌ خوبی رشد کرده است، به گونه ‌ای که هم توانسته تجهیزات خود را در این صنعت تامین کند و هم به رتبه تولید دهم در رده جهانی دست یابد. از سوی دیگر صنعت فولاد در زمینه صادرات نیز به جایگاه قابل‌توجهی در منطقه و حتی در سطح بین‌ المللی دست یافته است. هم اکنون نیز این صنعت با توجه به تحریم‌ ها آبدیده‌ تر از قبل و در زمینه تامین تجهیزات به بومی‌ سازی حدود ۸۰ درصدی نزدیک و به جایگاه قابل‌ قبولی در زمینه صادرات رسیده است.

تامین تجهیزات در عبور از تحریم‌ ها با وجود تحریم ‌ها، این روزها تولید و صادرات فولاد تا حدی سخت شده که نیازمند راهکار هایی برای عبور از این شرایط است. در این‌ باره کارشناس بازار فولاد اظهار دارند، تحریم ‌هایی که به کشور تحمیل شده است، در دو بخش در حوزه فولاد تاثیر گذار بوده است. بخشی از آن در راستای تدارک و محدودیت ‌های تجهیزات و قطعات و کالا های مصرفی موردنیاز خط تولید و بخش دیگر در زمینه محدودیت‌ های صادراتی است.

حدود نیم قرن از پیشینه صنعت فولاد در کشور می‌گذرد و در این مدت این صنعت توانسته در زمینه طراحی، مهندسی، ساخت و اجرای کارخانه‌ های فولادی به خوبی پیشرفت کند تا بتواند سهم قابل‌ توجهی از نیاز های تولید فولاد را عهده‌ دار شود. توسعه صنعت فولاد کشور در دهه‌ های گذشته در دوران تحریم‌ ها انجام شده است.
در حال‌ حاضر و با توجه به تحریم‌ های ۱.۵سال گذشته، ایران در ردیف دهم تولید فولاد قرار گرفته‌ و نشان‌ دهنده این موضوع بوده که این صنعت در اوج تحریم‌ ها، به خوبی توانسته تجهیزات مورد نیاز خود را تامین کند. قابلیت‌ های بسیاری در صنعت فولاد وجود دارد و این موضوع که تحریم‌ ها تبدیل به فرصت شده است، شعار نیست.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)