خطر ورود تیرآهن غیراستاندارد به بازار

خطر ورود تیرآهن غیراستاندارد به بازار
خطر ورود تیرآهن غیراستاندارد به بازار

دکتر احسان دشتیانه معاون فروش شرکت فولاد در کنفرانس سازه و فولاد به ایراد  گرفتن از سخنرانی با محوریت بررسی و مقایسه استفاده کردن از مقاطع نورد شده و پروفیل های ساخته شده از ورق فولادی در ساختمان های فلزی پرداخت. اوگفت : در چند سال اخیری که گذشت ، پروژه های عمرانی و بخش ساختمانی کشور با رکود همراه بوده است و  کاهش پیدا کردن مصرف فولاد متناسب با این رکود یک امر طبیعی است اما نکته قابل توجه ای که ...

دکتر احسان دشتیانه معاون بازار یابی و فروش شرکت فولاد در کنفرانس سازه و فولاد سخنرانی را با محوریت بررسی و مقایسه استفاده از مقاطع نورد شده و پروفیل های ساخته شده از ورق فولادی در ساختمان های فلزی ارائه داد و در این خصوصو افزود : رکود  در چند سال اخیر در حوزه مسکن و  کاهش مصرف فولاد متناسب با این رکود امری طبیعی است اما مسئله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد کاهش بسیار شدیدتر میزان مصرف تیرآهن در مقایسه با مصرف میلگرد می باشد به طوری که میزان مصرف تیرآهن در ۵ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد نزول کرده است.

برای ورود به کانال ما در تلگرام کلیک کنید ! 

دشتیانه اضافه کرد: مطالعات حاکی از افزایش ساختمان های بتنی به نسبت ساختمان های فلزی است. در این خصوص الگوی مصرف فولاد به سمت استفاده از محصولات جایگزین ازجمله ورق تغییر مسیر داده است که البته انتظار می رود در شرایط رکود میزان مصرف ورق در سازه های فولادی نیز کاهش یافته باشد اما با توجه به روند مشهود بلند مرتبه سازی از یک طرف و نبود تنوع کافی در عرضه محصولات نورد شده به ویژه تیرآهن های عریض و بال پهن از طرف دیگر، عملاً شاهد افزایش مصرف ورق در طی یک دهه اخیر بوده ایم.

برای ورود به کانال ما در تلگرام کلیک کنید ! 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)