خلل در جایگاه فولادی ایران

خلل در جایگاه فولادی ایرام
خلل در جایگاه فولادی ایران

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، امروزه صنعت فولاد کشور با سابقه بیش از نیم قرن، در بین رقبا در خاورمیانه از نظر تولید و صادرات حرف اول را می ‌زند و انتظار می‌رود تا ۱۴۰۴ از سطح دهم جهانی با ارتقای خود به جایگاه هفتم برسد.  پایه داده های طرح جامع فولاد کشور، عمده تولید کنندگان فولاد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، امروزه صنعت فولاد کشور با سابقه بیش از نیم قرن، در بین رقبا در خاورمیانه از نظر تولید و صادرات حرف اول را می ‌زند و انتظار می‌رود تا ۱۴۰۴ از سطح دهم جهانی با ارتقای خود به جایگاه هفتم برسد.  پایه داده های طرح جامع فولاد کشور، عمده تولید کنندگان فولاد در خاورمیانه کشورهای ایران، عربستان، امارات و قطر هستند که سهم کشورمان با تولید حدود ۲۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۶۹ درصد ثبت شده است. هر چند که تازه ترین آمارهای معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با انجمن تولید کنندگان فولاد ایران مربوط به عملکرد سال ۹۸ اختلاف یک میلیون تنی دارد، اما در جایگاه کشورمان در منطقه خللی ایجاد نمی کند.

 وزارت صنعت مجموع تولید فولاد سال گذشته را ۲۸ میلیون تن و انجمن تولید کنندگان فولاد ایران رقم ۲۷ میلیون تن را اعلام کرد.  آمارهای مورد بررسی حاکی از آن است که کشور عربستان با ۱۵ درصد تولید، امارات با ۹ درصد و قطر با هفت درصد با فاصله بسیار زیاد در منطقه پشت سرایران قرار گرفته اند. بیشترین مصرف کنندگان خاورمیانه براساس مطالعات طرح جامع فولاد کشور، ایران، عربستان و امارات علاوه براینکه بزرگترین تولید کنندگان فولاد در خاورمیانه محسوب می شوند، بیشترین مصرف فولاد را هم دارند.  واقعیت اینکه سه کشور یاد شده خاورمیانه، ایران، عربستان و امارات بیش از ۷۰ درصد سهم مصرف فولاد را در این منطقه به خود اختصاص داده اند.

 ایران ۳۸ درصد مصرف، عربستان ۲۱ درصد، امارات ۱۵ درصد را دارند و سپس عراق با ۶ درصد و سایر کشورها در مجموع ۲۰ درصد مصرف را از آن خود ساخته اند.  صادرات فولاد براساس آمار سال ۲۰۱۷ صادرات فولاد خام کشورهای روسیه، برزیل و ایران، اوکراین و ژاپن بالاترین میزان ثبت شده بود و در این میان سهم ایران به رقم ۶ میلیون و ۸۷۳ هزار تن رسید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)