دخالت دولت عامل بی نظمی بازار فولاد

دخالت دولت عامل بی نظمی بازار فولاد
دخالت دولت عامل بی نظمی بازار فولاد

برخی از دستورالعمل های دولت طی سال جاری موجب شد تا فرصت های صادراتی از بین برود. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیرعامل مجتمع صنعت بناب در خصوص وضعیت بازار فولاد بیان کرد: "دولت به دلیل اینکه بتواند قیمت ها را تثبیت کند، بطور دستوری وارد بازار شد و همین امر ...

برخی از دستورالعمل های دولت طی سال جاری موجب شد تا فرصت های صادراتی از بین برود. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیرعامل مجتمع صنعت بناب در خصوص وضعیت بازار فولاد بیان کرد: "دولت به دلیل اینکه بتواند قیمت ها را تثبیت کند، بطور دستوری وارد بازار شد و همین امر موجب شد تا سمت عرضه دچار مشکل شود و رفته رفته سمت تقاضا را نیز متأثر کرد. این در حالی است که ما از اوایل سال جاری به دلیل افزایش نرخ ارز، شاهد شوک قیمتی و تورم در بازار فولاد بودیم."

فرصتی که از افزایش نرخ ارز برای صادرات حاصل شده بود، برای صنعت فولاد فرصتی طلایی بشمار می رفت که تولیدکنندگان داخلی می توانستند از آن بهره مند شوند. از سوی دیگر نیز در بازارهای داخلی تقاضای واقعی به چشم نمی خورد چراکه ساخت و ساز با رکود همراه بود؛ اما وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوعات توجهی نکرد و با سیاست ها و دستورالعمل های جدید سمت عرضه را نیز تحت شعاع قرار داد. همین دستورالعمل های مختلف مانند قیمت گذاری دستوری، باعث سخت تر شدن شرایط برای فولادسازان شده و سود فروش محصولات تنها عاید دلالان گردید.

فاضل در ادامه افزود: " امیدواریم در آینده نزدیک با سیاست گذاری های جدید وضعیت صنعت فولاد بهتر شود زیرا بازار از سمت تقاضا دیگر کشش ندارد و حتی این کم شدن تقاضا بنگاه های کوچک را نیز تحت تأثیر قرار داده است." وی با اشاره به چشم انداز 1404 بیان کرد: برای رسیدن به این چشم انداز باید رشد اقتصادی کشور نیز در چند سال متوالی  بهبود یابد و راه حل هایی برای افزایش تقاضا در نظر گرفته شود. متأسفانه در حال حاضر وضعیت صادرات چندان مناسب نیست و هیچ راهی جز اینکه اهداف صادراتی فولاد را محقق کنیم نداریم بنابراین باید راه حل هایی برای جذب تقاضا ارائه دهیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • مرضیه جلالی ابیانه
    مرضیه جلالی ابیانه1397/11/08 - 15:26 پاسخ

    با درود بر دست اندرکاران این سایت، به نظر می رسد با سفر جناب آقای جهانگیری به کشور سوریه ، توافقاتی طویل المدت جهت بازسازی کشور سوریه پیش رو خواهد بود که این امر صنایع مادر کشور همچون فلزات را متاثر خواهد نمود. از سوی دیگر به نظر می رسد در صورت عدم دخالت دولت در زمان افزایش نرخ ارز ، تولید کنندگان داخلی همچون کارخانجات فولادسازی قصد داشتند قیمت تمام شده املاک را از کشور های بر روی کره زمین فراتر برده و به سطح املاک بر روی کره مریخ برسانند.

  • محمدم
    محمدم1397/11/07 - 08:55 پاسخ

    خیر نبینه دولت.خیر نبینه تولید کننده.خیر نبینه دلال. روزهای بدی را برای صنعت فولاد پیش بینی میکنم روزهای بدی را برای دولت و روزهای بدی را برای تولید کننده پیش بینی میکنم. اینها سزای چشم دوختن به جیب مردم و غرب است.