درخشش در ذوب آهن و خراسان

درخشش در ذوب آهن و خراسان
درخشش در ذوب آهن و خراسان

آهن پرایس: در میان نوسانات شدید بازار آهن و تنش های به وجود آمده از آن، شرکت فولاد خراسان با فاصله ی معنی دار از دیگر فولاد سازان کشور توانست رشد ۹۲ درصدی حاشیه سود خالص را برای ۶ ماه نخست امسال به ثبت برساند. به گفته مدیرعامل «مجتمع فولاد خراسان»، علاوه بر...

آهن پرایس: در میان نوسانات شدید بازار آهن و تنش های به وجود آمده از آن، شرکت فولاد خراسان با فاصله ی معنی دار از دیگر فولاد سازان کشور توانست رشد ۹۲ درصدی حاشیه سود خالص را برای ۶ ماه نخست امسال به ثبت برساند. به گفته مدیرعامل «مجتمع فولاد خراسان»، علاوه بر کسب بالاترین سود خالص در بین شرکت‌های فولادی، حاشیه سود خالص این شرکت (که در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۸ حدود ۱۸ درصد بوده)، در شش ماه دوم امسال با رشد ۹۲ درصدی به حدود ۳۵درصد رسید. این در حالی است که حاشیه سود ناخالص این شرکت در شش ماه اول سال ۱۳۹۹ حدود ۹۱درصد رشد داشته است.


مدیرعامل «فولاد خراسان» رشد چشمگیر عملکرد این شرکت را از نظر سودآوری و نسبت‌های عملکردی در شش ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، پیامد مدیریت ازاریابی و فروش محصولات از یک سو و مدیریت بهای تمام شده ی محصولات تولیدی دانست که باعث افزایش حاشیه سود خالص و ناخالص شده و سودآوری، بهره‌وری و بازدهی سرمایه را برای فولاد خراسان به همراه داشته است. امری که بسیاری از تولید کنندگان در این آشفته بازار از آن غافل شدند.

بر اساس گزارش های ارسال شده از بازار بورس، درآمد فولاد خراسان از فروش محصولات خود در بورس کالا  قریب به ۲.۵ برابر شده و از۶ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال برای شش ماه نخست سال گذشته به بیش از ۲۱هزار و۵۰۰ میلیارد ریال در نیمه سال جاری رسیده است. همچنین حجم معاملات فولاد خراسان در رینگ صنعتی بورس کالا، در شش ماه اول سال به رقم ۲۸۶هزار و ۳۱۶ تن رسیده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۱هزار و ۸۶۴ تن بوده است.

ازسوی دیگر بررسی وضعیت فولاد ساز بزرگ دیگری چون ذوب آهن اصفهان نیز خالی از لطف نبوده چرا که آن هم توانسته در میان آشفتگی قیمت ها و نوسانات بازارآهن مسیر رشد و توسعه   خود را هموارتر سازد وروزهای خوبی را برای ذوب آهن اصفهان به ارمغان آورد. بدین ترتیب ذوب آهن اصفهان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء طی عقد تفاهمنامه ای فروش ۹۰ هزار تن ریل را امضا کردند که به عنوان افشای اطلاعات با اهمیت در کدال درج شد.

طی این تفاهمنامه‌ ۹۰ هزار تن ریل E۱۶۰ با گریدR۲۶۰ مطابق آخرین ویرایش استاندارد EN۱۳۶۷۴-۱ از تولیدات ذوب آهن اصفهان، توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء برای راه آهن چابهار-زاهدان به صورت چند مرحله‌ای و با توافق طرفین در خصوص تناژ، زمان عرضه و کشف نرخ در بورس کالا خریداری می‌شود. شایان ذکر است عملیات ریل‌گذاری راه آهن چابهار – زاهدان با استفاده از ریل تولید شده در ذوب آهن اصفهان طی مراسمی تیر ماه امسال با حضورمحمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)