درخشش ذوب آهن اصفهان در سال جدید

درخشش ذوب آهن اصفهان در سال جدید
درخشش ذوب آهن اصفهان در سال جدید

بنابر تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ذوب‌آهن اصفهان، مادر صنعت فولاد  ایران که دارای ظرفیت تولید سه میلیون و 600 هزار تن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی می باشد در سال گذشته در تامین بازارهای صادراتی قبلی و ورود به بازارهای جدید بسیار خوش درخشیده است...

بنابر تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ذوب‌آهن اصفهان، مادر صنعت فولاد  ایران که دارای ظرفیت تولید سه میلیون و 600 هزار تن فولاد، انواع مقاطع فولادی ساختمانی و صنعتی می باشد در سال گذشته در تامین بازارهای صادراتی قبلی و ورود به بازارهای جدید بسیار خوش درخشیده است و گزارشات حاصله از آمار فروش و تولید در ماه های پایانی سال گذشته نیز نوید سالی پر رو نق را برای ذوب آهن اصفهان می دهد، آماری که به رغم وجود مشکلات داخلی، شدت تحریم ها و محدودیت های صادراتی بسیار امیدوارکننده بوده است.

گزارشات حاصله حاکی از این است که ذوب آهن اصفهان توانسته در اسفندماه سال گذشته فروش معادل 1100میلیارد تومانی از مقاطع فولادی خود را به ثبت برساند که این مقدار در مقایسه با بهمن ماه همان سال رشد 33 درصدی و در مقایسه با اسفند ماه سال 96 رشد 61  درصدی را نشان می دهد.

با توجه به عدم نوسانات شدید در نرخ های فروش، ذوب آهن در سیر عملکرد 12 ماهه سال 97 خود، درآمد72 میلیارد تومانی را نسبت به سال گذشته خود ایجاد کرده است که می توان افزایش حجم فروش محصولات و تغییرات مدیریتی را از علل اصلی رشد درآمد این مجموعه دانست. تغییرات مدیریتی  در ذوب آهن سبب شد تا به خوبی نقاط ضعف و قوت مجموعه مشخص شود و هم بتوان نهایت استفاده را از ظرفیت های تولیدی آن کسب نمود. که در پرتوی مدیریت فروش، صادرات نیز جان تازه ای گرفت.

مدیریت ذوب آهن اصفهان از ماه ها قبل پروژه ی تغییر و نوسازی ایستگاه ریخته گری خویش را مد نظر قرار داده بود چرا که فرسودگی بیش از حد دستگاه که بالغ 27 سال از کارکرد آن می گذشت می توانست مانع از تداوم مسیر پیشرفت این مجموعه شود. با پایان تغییر طرح و نوسازی ایستگاه ریخته گری شماره هفت، ظرفیت تولید سالانه این ریخته گری از 600 هزار به 800 هزار تن افزایش خواهد یافت.

 از جمله مزایای اصلاحات این چنینی تولید شمش با کیفیت برای صادرات، افزایش ارزش افزوده، افزایش سرعت ریخته گری، کاهش هزینه تعمیرات آتی، کاهش مدت زمان توقف برای آماده سازی و ارتقای سامانه اتوماسیون از PLCS5 به PLCS7 می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • رضا
    رضا1398/01/19 - 11:42 پاسخ

    خریداران محترم بخدا قسم هر کس برای خرید عجله کند متضرر وضرر میکند الان فقط کارخانه ها دارند بازار را ارزیابی میکنند مولفه های حاکم بر بازار میلگرد حتی با در نظر گرفتن مصرف مورد نیاز مناطق سیل زده قیمت واقعی میلگرد نمی تواند بیشتر از ۴۰۰۰الی۴۲۰۰ تومان باشد لذا مابالتفاوت بالاتر حباب است عجله نکنید امسال تولید فولاد کشور جدود ۳۰ میلیون تن است که این عدد تولید با در نظر گرفتن صادرات و مصرف داخلی مازاد تولید زیادی دارد

  • علی
    علی 1398/01/19 - 11:10 پاسخ

    مردم کارخانه ها دارند بازار را ارزیابی میکنند مولفه های بازار و بر اساس واقعیت های صادرات، قیمت ارز ، میزان مصرف داخل ، دستورالعمل های صادرات و،،،،،،قیمت واقعی میلگرد باید حدود ۴۰۰۰ هزار تومان باشد عجله نکید عجله نکید