دستورالعمل های جدید در بازار اهن

دستورالعمل های جدید در بازار اهن
دستورالعمل های جدید در بازار اهن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی چند روز اخیر خبری غیر رسمی در بازار به گوش می رسید که در روز های پایانی هفته گذشته این خبر به صورت رسمی توسط وزیر ابلاغ شد. محتوی خبر به شرح زیر می باشد. براساس این خبر، سبد های عرضه ذوب آهن پس از این بزرگتر شده

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، طی چند روز اخیر خبری غیر رسمی در بازار به گوش می رسید که در روز های پایانی هفته گذشته این خبر به صورت رسمی توسط وزیر ابلاغ شد. محتوی خبر به شرح زیر می باشد.

براساس این خبر، سبد های عرضه ذوب آهن پس از این بزرگتر شده و سبد های زیر 110 تن تا سقف 5 هزار تن افزایش خواهد یافت. اگرچه در شرایط فعلی، تقاضای بازار بگونه ای است که این دستورالعمل موجب جهت گیری قیمت ها به سمت افزایش نخواهد شد و تنها موجب تسهیل صادرات در بازار می گردد. چنانچه این مهم اتفاق افتد، شاهد افزایش قیمت ها در بازار داخلی خواهیم بود.

علاوه بر این، یکی از ملزومات فروش سبد های 5 هزار تنی ذوب اهن، به صرفه بودن آن برای خریداران می باشد. بدین معنا که نرخ پایه این محصولات باید همانند سابق در حدود 5 تا 10 درصد با سبد های 220 تنی تفاوت داشته باشد تا از این طریق بتوانند انگیزه را میان خریداران ایجاد کنند.

چنانچه برای تمامی خریداران نرخ های پایه در نظر گرفته شود و میزان تقاضا بدون محدودیت اعلام شود، آنگاه شاهد بروز مشکلات جدید تری در این بخش خواهیم بود.

اما این خبر تنها به افزایش سبد های ذوبی محدود نشده است و صادرات نامحدود از دیگر اتفاقات پیش روی این بازار می باشد. بدین معنا که صادر کنندگان محصولات فولادی دیگر هیچ الزامی برای عرضه محصولاتشان با نرخ های دستوری در بورس کالا نخواهند داشت.

نتیجه این اتفاق این خواهد بود که بازار آهن آلات کشور با معضلات جدی برای صادرات رو به رو می باشد. محتوی این طرح در مجموع در جهت تسهیل فرآیند صادرات فولاد بوده که در حقیقت بخش دولتی به سبب مشکلات ناشی از تحریم، در عودت وجوه صادراتی حاصل از فولاد با مشکل مواجه است و این دستورالعمل در واقع دعوت از بخش خصوصی برای ورود جدی به حوزه صادرات فولاد است. به علاوه این طرح در صورتی در بازار داخل تاثیر گذار خواهد بود که درهای صادرات مجددا باز شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (9)

  • م
    م1397/10/18 - 00:34 پاسخ

    خدا باعث وبانی ها شو لعنت کند!!!!

  • محمدم
    محمدم1397/10/16 - 09:52 پاسخ

    با سلام .دوستان یکی از دوستان عزیز و شفیق تولید کنندگان همین سایتهایی چون آهن پرایس می باشد.که عامل ایجاد جو روانی به نفع تولید کنندگانند. پرایس عزیز شد یه بار به نفع مصرف کننده سخنی بگی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ البته جهت عوامفریبی هم که شده کامنت های اینچنینی را هم منتشر میکنی.

  • بابک
    بابک1397/10/15 - 22:01 پاسخ

    سلام. و ای کاش آهن پرایس کمی هم به کم شدن قیمت آهن دامن بزند تا افزایش.

  • علی
    علی1397/10/15 - 18:38 پاسخ

    متاسفانه باز هم تحلیل در راستای گران شدن و پیش بینی مغرضانه و خون مردم را در شیشه کردن و بزرگ شدن شکم صاحبان شرکت های فولادی و دلالان اهن الات

  • سعید
    سعید1397/10/15 - 17:56 پاسخ

    ای کاش مسئولین به فکر مردم بودند همه منتظر پایین اومدن قیمت بودند

  • سعید
    سعید1397/10/15 - 17:52 پاسخ

    با این شرایط چه باید بر سر مردم بیاد

  • رضا
    رضا1397/10/15 - 17:21 پاسخ

    دیگه کار از علم اقتصاد وتجربه وتحلیل گذشته ،فقط خوش شانسی وبد شانسی واینکه هرچه پیش آمد خوش آمد ! نه گرانی دلیل موجهی داره نه ارزانی ،به هیچکدوم نمیشه دل خوش کرد ،

  • احسان
    احسان1397/10/15 - 16:55 پاسخ

    تولیدکننده و فروشنده و دلال محترم:هیچ راهی نیست،باید قیمتها رو بیاری پایین،هرچه بیشتر دست و پا بزنید و اصرار به این قیمتهای کذایی داشته باشید ،بیشتر در گرداب تحریم خریدار داخلی فرو میرید،پس بسم الله،ما منتظریم از شما کاهش قیمت و از ما خرید

  • علی
    علی1397/10/15 - 15:55 پاسخ

    سلام دستورالعمل ارایه شده چیز جدیدی نیست مگر اینکه در مقررات صادرات وزارت صمت تغییر جدیدی رخ داده باشد. بزرگترین مشکل این دستورالعمل دوختن قیمت ارز به قیمت فولاد است. ای کاش در ایران ارتباط بین اقلام مصرفی مردم با دلار بطور شفاف تعریف می‌شد و هر کسی از فرمول آن سر در می‌ آورد. در کشوری که چهار نرخ ارز دارد و هرکسی (دولت و ملت) بر اساس منفعت خود از مبنای خاص خود بهره می‌برد باید با علم اقتصاد خداحافظی کند. به امید باز تعریف این اصل در ایران.