دشواری های مسیر فولاد

دشواری های مسیر فولاد
دشواری های مسیر فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، تحریم‌ های اخیر اعمال شده از سوی دولت آمریکا محدود به یک دوره خاص نیست و کشور در حوزه‌ های مختلف سال‌ هاست که با این موضوع آشنایی دارد. در حوزه معدن و فولاد در خصوص وضعیت مشکلات در...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، تحریم‌ های اخیر اعمال شده از سوی دولت آمریکا محدود به یک دوره خاص نیست و کشور در حوزه‌ های مختلف سال‌ هاست که با این موضوع آشنایی دارد. در حوزه معدن و فولاد در خصوص وضعیت مشکلات در مسیر صادرات فولاد کشور، در گذشته وقتی شرکت‌ های بزرگ فولادی مورد تحریم‌ قرار می‌ گرفتند، یکی از راه‌ های مقابله ما با این تحریم ‌ها، صادرات این محصولات به واسطه شرکت‌ های کوچک‌ تر بخش خصوصی بود که با قرار گرفتن نام این شرکت ‌های کوچک‌تر در فهرست تحریم ‌ها، این راهکار با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
 به غیر از این مورد، قرار گرفتن نام شرکت ‌های حمل و نقل دریایی و کشتی‌ هایی که در زمینه انتقال محصولات صنایع فولادی با ایران همکاری می‌کردند در فهرست اخیر تحریم‌ ها، به هر حال فروش فولاد ایران را با مشکلات مضاعفی مواجه می‌کند که البته این مشکلات در زمینه افزایش نرخ حمل دریایی خودش را نشان می‌ دهد و نه توقف صادرات.
در خصوص جایگاه فولاد ایران در بازار‌های بین‌ المللی و تاثیر تحریم ها، فولاد ایران به دلیل کیفیت مطلوب و قیمت مناسب، هم چنان در هر شرایطی خریداران خود را در میان کشور های منطقه منا و جنوب شرق آسیا دارد و مشتریان خارجی به هیچ وجه نمی ‌خواهند آن را از دست بدهند اما مشکلات به وجود آمده مرتبط با تحریم‌ ها موجب می ‌شود تا خریداران خارجی از این موضوع سوء استفاده کرده و قیمت ارائه شده برای فولاد ایران کمتر از قیمت واقعی باشد، در نتیجه تحریم‌ های جدید قدرت چانه زنی قیمتی تولید کنندگان و صادر کنندگان داخلی فولاد را با افزایش هزینه‌ های جانبی کاهش می‌ دهد. علاوه بر این، مشکلات مربوط به نقل و انتقالات مالی و پرداخت ها و همین ‌طور تهیه مدارک کشتیرانی بیش از گذشته خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • اسماعیل
    اسماعیل 1398/11/02 - 19:45 پاسخ

    سلام اشکال نداره قیمت داخل کشور رو بالا می بریم.