دلایل افزایش قیمت ها طی یک هفته گذشته

دلایل افزایش قیمت ها طی یک هفته گذشته

در شرایطی که میزان تولید میلگرد کشور در هر ماه حدود 2 هزار تن می باشد و میزان تولید سالانه این مقطع فولادی به دو میلیون و 400 هزار تن رسیده است، شاهد افزایش مجدد قیمت این محصول در بازار های داخلی هستیم که موجب ملتهب شدن بازار شده است. به دنبال این رشد قیمت ها و عدم کنترل بازار توسط مسئولین، طی یک هفته اخیر قیمت میلگرد کارخانه زاگرس حدود سی درصد افزایش یافته است...

در شرایطی که میزان تولید میلگرد کشور در هر ماه حدود 2 هزار تن می باشد و میزان تولید سالانه این مقطع فولادی به دو میلیون و 400 هزار تن رسیده است، شاهد افزایش مجدد قیمت این محصول در بازار های داخلی هستیم که موجب ملتهب شدن بازار شده است. به دنبال این رشد قیمت ها و عدم کنترل بازار توسط مسئولین، طی یک هفته اخیر میلگرد زاگرس حدود سی درصد افزایش یافته است. این در حالی است که بررسی وضعیت یک ماهه این کارخانه نشان می دهد که قیمت های این کارخانه تولید کننده در یک ماه اخیر هفتاد درصد رشد داشته است. شرایط بوجود آمده در بازار اهن الات بی سابقه بوده و موجب سردرگمی متقاضیان شده است. قیمت میلگرد اجدار چندی پیش در محدوده 3500 تومان قرار داشت و در یک ماهه اخیر قیمت این مقطع اهن به 5000 تومان نیز رسیده است که این میزان التهاب بسیار عجیب می باشد و اولین سوالی که ذهن متقاضیان و تولید کنندگان را درگیر آن می کند این است که آیا نظارتی بر قیمت های بازار وجود دارد یا خیر؟

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، وضعیت بوجود آمده و افزایش قیمت ها در بازار آهن الات در حدی است که در یک روز به صورت متوالی سه بار از سوی تولید کنندگان قیمت اعلام می شود که همین امر موجب ایجاد نا امنی در بازار شده است. در شرایطی که وضعیت بازار ناامن باشد، میزان معاملات با کاهش رو به رو می شود و از قدرت خرید و فروش تولید کننده و مصرف کننده کاسته خواهد شد.

اگرچه در اواسط هفته گذشته بسته جدید ارزی از سوی دولت اعلام گردید که تا کنون موفق به حل مشکلات این بازار نشده است و هنوز هیچ کنترلی بر قیمت محصولات فولادی وجود ندارد. طی هفته جاری قرار بر این است که با تعیین تکلیف از سوی دولت برای بسته جدید ارزی، عرضه هایی از سوی بورس کالا صورت گیرد که باید منتظر شد و دید که این عرضه های جدید چه تاثیری بر نرخ میلگرد و دیگر محصولات فولادی در بازار خواهد گذاشت.

اما پس از رسیدن به نیمه دوم مرداد ماه و اعمال دور اول تحریم ها بر علیه ایران، انتظار می رفت که قیمت ها در بازارهای داخلی با افزایش زیادی مواجه شود و این موضوع یکی از عوامل مهم تورم و افزایش قیمت محصولات فولادی باشد. اما این اتفاق رخ نداد و این عامل در حال حاضر نتواست تغییر چندانی در بازار هایمان ایجاد کند. اگرچه بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که موضوع تحریم ها در بلند مدت میزان تاثیرش را بر بازار ها نشان خواهد داد و موجب بروز نشانه های افزایش قیمت دربازار خواهد شد. یکی دیگر از مهم ترین دلایل افزایش قیمت ها در بازار، رشد بی رویه نرخ ارز و سکه در بازار ها بوده است که به تدریج موجب بالا رفتن قیمت ها در بازار های فولادی شده است. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)