دلایل مشروط شدن صادرات فولاد

دلایل مشروط شدن صادرات فولاد
دلایل مشروط شدن صادرات فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در شرایطی ممنوعیت مشروط صادرات فولاد و دیگر فلزات از سوی وزیر صنعت اعلام شد که طی ماه های اخیر شاهد سوء استفاده افرادی در زمینه خرید و صادرات این محصولات بودیم و در حقیقت این فرصت مفید به یک تهدید برای صنایع پایین دستی تبدیل شده است. طبق گفته های فعالن اقتصادی در این بخش، شناسنامه دار کردن صادرات فولاد و دیگر فلزات موجب شد تا روند تجارت این نوع محصولات شفاف تر صورت گیرد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در شرایطی ممنوعیت مشروط صادرات فولاد و دیگر فلزات از سوی وزیر صنعت اعلام شد که طی ماه های اخیر شاهد سوء استفاده افرادی در زمینه خرید و صادرات این محصولات بودیم و در حقیقت این فرصت مفید به یک تهدید برای صنایع پایین دستی تبدیل شده است.

طبق گفته های فعالن اقتصادی در این بخش، شناسنامه دار کردن صادرات فولاد و دیگر فلزات موجب شد تا روند تجارت این نوع محصولات شفاف تر صورت گیرد.

در این میان، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران طی گفتگویی از دلایل این مشروطیت سخن گفت و افزود: این اقدامات جهت مدیریت صادرات صورت گرفته تا بدین وسیله محصولات فولادی و دیگر فلزات با شناسنامه های شرکت های خود صادر شوند. این امر در اینده ای  نه چندان دور موجب مشخص شدن روند خرید این محصولات خواهد شد، اقدامی که تا به امروز امکان پذیر نبوده است.  

محمدرضا بهرامن در ادامه در جواب به این سوال که آیا اقدامات جاری تاثیر مطلوبی بر صادرات فولاد و فلزات رنگین خواهد داشت یا خیر، عنوان کرد: در حقیقت این اقدامات نباید بر روند صادرات تاثیر بسزایی گذارد زیرا این اقدامات تنها برای شناسنامه دار کردن محصولات صورت گرفته است.  

براساس گفته رئیس خانه معدن ایران، در حال حاضر این امکان وجود دارد تا متقاضیانی که می خواهند محصول تولید کننده خاصی را خریداری کنند، این امر را با طیب خاطر انجام دهند چرا که تمامی محصولات از این به بعد دارای شناسنامه می باشد. از طرفی دیگر تا به امروز برخی از تولیدکنندگان محصولاتی با نام دیگر برند ها در بازار عرضه می کردند که در حاضر حاضر با اقدامات صورت گرفته دیگر امکان این تقلبات در بازار وجود نخواهد داشت.

در صورتی که این اقدامات به خوبی صورت گیرد، بازار صادرات فولاد و دیگر فلزات را کنترل خواهیم کرد و از میزان تقلبات و فروش کالاهایی با برند های دیگر کاسته خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)