دو عامل محرک بازار فولاد

دو عامل محرک بازار فولاد
دو عامل محرک بازار فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بازار فولاد و آهن آلات در هفته ای که گذشت، ادامه روند نزولی هفته  پیش از آن را دنبال کرد. با این تفاوت که در ابتدای هفته تحت  تاثیر دو عامل سیاسی  که محرک قیمت دلار و بازار آهن بود، ابتدا قیمت ها افزایش یافت، سپس در میانه هفته...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بازار فولاد و آهن آلات در هفته ای که گذشت، ادامه روند نزولی هفته  پیش از آن را دنبال کرد. با این تفاوت که در ابتدای هفته تحت  تاثیر دو عامل سیاسی  که محرک قیمت دلار و بازار آهن بود، ابتدا قیمت ها افزایش یافت، سپس در میانه هفته با کمبود تقاضا و هم چنین بازگشت روند دلار  به مسیر نزولی خود، قیمت ها بار دیگر کاهش پیدا کرد. عوامل مهم سیاسی تاثیرگذار بر  قیمت دلار  در روز های گذشته که بیشتر شامل نتیجه دیدار نخست وزیر ژاپن با سران کشور بود که باعث تکان خوردن در بازار فولاد گردید.
بازار از ۲ هفته قبل روند نزولی داشت. چرا که از یک سو کمبود تقاضای واقعی موجب وارد آوردن فشار بر تولید کننده به منظور کاهش قیمت محصولات شان می شد و از سوی دیگر روند نزولی قابل پیش بینی برای  دلار  آزاد با نزدیک شدن به بازار متشکل ارزی از کاهش قیمت آهن آلات حمایت می کرد اما در هفته جاری آن چه در بورس محصولات فولادی اتفاق افتاد، کمی متفاوت از بازار آزاد بود. روند  بورس کالا  از عرضه های ابتدای هفته گرفته تا عرضه های میلگرد و شمش در روز چهارشنبه، پیرو چند احتمال، نسبت به معاملات قبلی خود روند نزولی داشتند. اولین احتمال مربوط می شود به تغییر فرمول قیمت گذاری توسط ناظران بورس در مورد محصولات شمش، مقاطع تخت و طویل که با فرمول های اعلام شده از سوی کمیته  تنظیم بازار  از قیمت های حوزه سی آی اس مطابقت نمی کردند. دومین احتمال معیار قرار دادن قیمت دلار روزهای انتهای دو هفته پیش است. چرا که ناظران بر بورس و بازار آزاد با غیر واقعی دانستن قیمت دلار پس از اتفاقات سیاسی فوق، قیمت پیش از این جهش را برای دلار آزاد و نیمایی در نظر گرفته بودند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)