دو مسئله دررابطه با کاهش تعرفه ورق های فولادی

دو مسئله دررابطه با کاهش تعرفه ورق های فولادی
دو مسئله دررابطه با کاهش تعرفه ورق های فولادی

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارفولاد ، کاهش تعرفه ورق های فولادی تبدیل به نگرانی عظیمی در بازار آهن آلات کشور شده است . برخی از فعالان بازار اعلام کردند که پیش بینی نمیشد وزارت صنعت و معدن کشور این اقدام را عملی سازد. مسائل پیش آمده در روزهای اخیر راجع به کاهش تعرفه ورق های فولادی در دو قسمت عنوان میشود : در وحله ی اول ، در طی سال 96 طبق پیشنهادات شرکت فولاد مبارکه

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازارفولاد ، کاهش تعرفه ورق های فولادی تبدیل به نگرانی عظیمی در بازار آهن آلات کشور شده است . برخی از فعالان بازار اعلام کردند که پیش بینی نمیشد وزارت صنعت و معدن کشور این اقدام را عملی سازد. مسائل پیش آمده در روزهای اخیر راجع به کاهش تعرفه ورق های فولادی در دو قسمت عنوان میشود :

در وحله ی اول ، در طی سال 96 طبق پیشنهادات شرکت فولاد مبارکه و با نگاهی دقیق تر ، کاهش تعرفه ی ورق فولادی به ضخامت کمتر از 3 میلی متر ، هم چنین از سوی دیگر افزایش قیمت آهن آلات در بازار جهانی باعث شد که به منظور ممانعت از روند صعودی قیمت آهن آلات که در بازار داخلی کشور تحت تأثیر بازار جهانی بوده است ، برای کاهش تعرفه ی ورق فولادی پیشنهاد دادند . اما با این حال اجرای آن و تصمیم گرفتن در این جهت به پس از انتخابات موکول شد.

هم چنین به گزارش منابع خبری ، بخش شمش نیز با افت تعرفه مواجه بوده است که این امر بدون نظر گرفتن از کارشناسان در این زمینه و انجام مطالعات بوده است. با این حال برخی اعتقاد دارند که کاهش تعرفه شمش تصمیمی اشتباه بوده است. آن طور که به نظر می رسد در سال جاری حدودا به میزان پنج میلیون تن اسلب و شمش صادر شده است و این رقم نشان دهنده ی آن است که میزان عرضه این محصول بیشتر از تقاضا بوده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)