ذره بین چینی ها بر فولاد ایران

ذره بین چینی ها بر فولاد ایران
ذره بین چینی ها بر فولاد ایران

آهن پرایس: مهرداد اکبریان، رئیس هیأت مدیره انجمن سنگ آهن ایران در رابطه با سند همکاری ایران و چین بیان کرد: برای پیشرفت زنجیره فولاد کشور بایستی از ابتدایی ترین حلقه زنجیره یعنی معدن تا آخرین حلقه زنجیره یعنی تولید انواع فولاد های آلیاژی ویژه از چین کمک و همکاری ...

آهن پرایس: مهرداد اکبریان، رئیس هیأت مدیره انجمن سنگ آهن ایران در رابطه با سند همکاری ایران و چین بیان کرد: برای پیشرفت زنجیره فولاد کشور بایستی از ابتدایی ترین حلقه زنجیره یعنی معدن تا آخرین حلقه زنجیره یعنی تولید انواع فولاد های آلیاژی ویژه از چین کمک و همکاری دریافت کنیم.

رئیس هیأت مدیره انجمن سنگ آهن ایران با توجه به رشد و پیشرفت بخش میانی زنجیره فولاد در کشور، اظهار داشت: ما برای پیشرفت در حوزه صنایع پایین دستی مانند فولادهای آلیاژی و فولاد های آلیاژی ویژه نیاز به همکاری کشور چین داریم در عین حال می توان گفت در زمینه شمش رشد خوبی را شاهد بوده ایم اما در مراحل بعدی پس از تولید شمش، در تولید محصولات فولادی نتواسته ایم به نحو احسن عمل کنیم. در صورتی که بیشترین سود زنجیره فولاد در انتهای زنجیره یعنی تولید فولادهای آلیاژی، فولادهای خاص و تولیدات خاص فولادی است.

مهرداد اکبریان در ادامه افزود: اگر در کشور یک فولاد خاص تولید شود، آن محصول صد برابر قیمت شمش به فروش می رسد در صورتی که ما هنوز در این عرصه وارد نشده ایم و اگر در تولید چنین محصولاتی با چین همکاری کنیم آینده کشور از لحاظ تامین ارزی تضمین و حتی در زنجیره فولادی نسبت به شرایط فعلی که فقط در تولید شمش موفق بوده ایم، پیشرفت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اینکه کشورمان در تولید شمش در خاورمیانه موفق و در رتبه اول قرار گیرد بسیار خوب است اما بایستی تولید محصولات فولادی ایران به تکنولوژی هاس هایتک و تولید فولادهای آلیاژی خاص سوق داده شود که همکاری و ورود چین سبب توسعه و به روز رسانی زنجیره اول و آخر فولاد در کشور شود زیرا چنین همکاری برای صنعت فولاد کشور بسیارتاثیر گذار است.

اکبریان ذکر کرد: ابتدای زنجیره فولاد شامل اکتشاف، تجهیز معادن و به روز آوری صنایع استخراجی و ماشین آلات  نیز هنوز نیازمند حمایت و توجه ویژه است؛ اگرهمکاری های فولادی دو کشور در این دوبخش متمرکز شود ایران خواهد توانست به تکنولوژی ارزانتر و با قیمت پایین تر دست پیدا کند. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید : اثرات رفع تحریم بر صنایع کشور

مهرداد اکبریان، رئیس هیأت مدیره انجمن سنگ آهن ایران در ادامه بیان کرد: با از بین رفتن تحریم ها و همچنین از بین رفتن محدودیت های بانکی و ارزی، تسهیل شرایط تجاری، تامین شرایط بازرگانی برد برد و همچنین وجود شرایط عادلانه در مناسبات اقتصادی، نیاز حال حاضر کشور است و اگر این همکاری سبب دستیابی به این اهداف شود می تواند برای کشورما که نیازمند کار، اشتغال و تجارت است بسیار مفید بوده و تاثیرات مطلوبی دارد.

وی درپایان ادامه داد: اما اگر نحوه اجرای توافق نامه طوری باشد که هدف حل معضلات اقتصادی ایران نباشد و چین روی مسائلی کار کند که خیلی برای ایران مهم نیست . در واقع بدون کسب امتیاز، امتیازاتی را نیز از دست داده ایم که موضوع اصلی نگرانی مردم هم همین است و باید برای رفع این نگرانی اطلاع رسانی بیشتری انجام بگیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)