ذوب آهن، تعیین‌کننده جهت حرکت بازار

ذوب آهن، تعیین‌کننده جهت حرکت بازار
ذوب آهن، تعیین‌کننده جهت حرکت بازار

این روزها نوسانات بازار محصولات ذوبی به قدری بازار آهن را متشنج کرده که بالاخره توانست روز گذشته اثر خود را بر قیمت سایر محصولات فولادی بگذارد. این تاثیر به قدری محسوس بود که سبب غافلگیری فعالان این حوزه نیز ...

این روزها نوسانات بازار محصولات ذوبی به قدری بازار آهن را متشنج کرده که بالاخره توانست روز گذشته اثر خود را بر قیمت سایر محصولات فولادی بگذارد. این تاثیر به قدری محسوس بود که سبب غافلگیری فعالان این حوزه نیز گشت؛ به طوری که در قیمت میلگرد آجدار اغلب کارخانه های تولیدی شاهد افزایش 50 الی 100 تومانی به ازای هر کیلو محصول، در قیمت انواع ورق گرم و سرد نیز  افزایش 100 تومانی و بیشتر به ازای هر کیلو محصول را مشاهده نمودیم.

کارشناسان آهن پرایس معتقدند که وضعیت روز گذشته بازار آهن پیرو نوسانات اخیر بازار تیرآهن های ذوبی می باشد چراکه رتبه ی یک تولید و فروش تیرآهن در داخل کشور به کارخانه ذوب آهن اختصاص می یابد و هم چنین ذوب آهن توانایی تولید تیرآهن‌های سایز 12 تا 30 سانتی‌متر نیز دارا می باشد. از این رو گزارشات حاکی از این است که بیش از 70 درصد از تولید تیرآهن کشور توسط ذوب آهن انجام می‌شود و سایر تولیدکنندگان هر یک به‌ تنهایی سهم بسیار کمی از این بازار دارند. این در شرایطی است که وضعیت بازار در مورد میلگرد آجدار متفاوت بوده و تولیدکنندگان این حوزه بسیار زیاد می باشند.

تمایل بازار را بیشتر به  سمت تیرآهن نوع I می باشد به عبارت دیگر متقاضیان در حال حاضر نوع I را بیش از سایر محصولات خریداری می‌کنند چراکه در سازه‌های ساختمانی بیشتر از این نوع تیرآهن استفاده می شود به این صورت که در سازه‌های ساختمانی تیرآهن I دوبل برای ستون و I تک برای تیرریزی کاربرد دارد و در برخی مواقع مهندسان طراح تصمیم می‌گیرند به جای تیرآهن از تیر ورق استفاده کنند؛ این در حالی است که تیرآهن‌های نوع H  یا همان هاش تنها برای سازه‌های صنعتی استفاده می‌شود. البته تیرآهن نوع H پیش از این در پل‌ها به‌ کار می‌رفت اما به‌ دلیل وزن و قیمت بسیار بالای این محصول نسبت به محصولات مشابه، کاربرد آن کاهش یافته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • مجید
    مجید1398/08/04 - 12:47 پاسخ

    اگه در حد و اندازه های مردم اروپا نیستیم لااقل از ملت عراق یاد بگیریم ! چرا ما مردم اینجوری شدیم ؟ چرا یک عده تولید کننده قلیل میتونن اینجوری به ما ظلم کنن ؟؟؟؟؟؟ چرا با هر گونه افزایش قیمت به راحتی کنار میایم !!!!!!!!؟؟؟؟؟!!!!!!!111

  • نا امید
    نا امید1398/08/01 - 19:15 پاسخ

    فقط باید بزنیم تو سر خودمون که کسی از مسئولین این قیمتا رو نمیبینن