رابطه افزایش قیمت آهن آلات با سخرانی ترامپ

رابطه افزایش قیمت آهن آلات با سخرانی ترامپ
رابطه افزایش قیمت آهن آلات با سخرانی ترامپ

افزایش قیمت ها در بازار آهن تهران موجب ناراحتی و نارضایتی برخی از فعالان در این بازار شده است. با توجه به آنکه قیمت ها حدود یک الی یک ماه ونیم روندی ثابت داشت، اما در هفته گذشته بعد از سخرانی های ترامپ که با  اعتراضات در مورد ایران همراه بود، به طور ناگهانی قیمت آهن آلات و فولاد -  نرخ ارز و دلار و سکه، به شدت افزایش یافت. این افزایش قیمت ها هرچند که با افزایش معاملات و خرید و فروش ها همراه نبود، اما باعث

افزایش قیمت ها در بازار آهن تهران موجب ناراحتی و نارضایتی برخی از فعالان در این بازار شده است. با توجه به آنکه قیمت ها حدود یک الی یک ماه ونیم روندی ثابت داشت، اما در هفته گذشته بعد از سخرانی های ترامپ که با  اعتراضات در مورد ایران همراه بود، به طور ناگهانی قیمت آهن آلات و فولاد -  نرخ ارز و دلار و سکه، به شدت افزایش یافت. این افزایش قیمت ها هرچند که با افزایش معاملات و خرید و فروش ها همراه نبود، اما باعث شد تا بازار کمی تکان بخورد و مردم بیشتر اقدام به استعلام قیمت کنند.

طی سال های اخیر تا کنون، روال بازار آهن به این ترتیب بوده که در پنج شنبه ها به دلیل نیمه وقت کار کردن عرضه کنندگان بزرگ آهن آلات و تعطیلی اکثر کارخانه ها، قیمت ها در بازار ثابت اعلام شوند و هیچ گونه تغییر یا نوسانی نسبت به روز قبل تر را نداشته باشند؛ اما در پنج شنبه هفته ی گذشته شاهد افزایش مجدد قیمت ها در بازار بودیم که این موضوع می تواند یک مشکل مهم و جدی را در بازار آهن ایجاد کند، زیرا با افزایش سرسام آور قیمت ها در بازار، میزان خرید نیز کاهش می یابد و این موضوع رکود در بازار آهن ایران را شدت بیشتری می بخشد.

در پنج شنبه (بیستم مهرماه) قیمت قوطی و پروفیل از درب کارخانه، با افزایش قیمت 160 الی 180 تومانی اعلام شد. قیمت میلگرد های آجدار نیز بین 70 تا 90 تومان افزایش یافت. قیمت تیرآهن ها ثابت اعلام شد.

برای آنکه متوجه تاثیر سخرانی روز گذشته دونالد ترامپ در بازار آهن آلات بشویم، باید تا پایان هفته جاری صبر کنیم و وضعیت بازار را در این هفته مورد بررسی قرار دهیم. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)