رابطه تنگاتنگ فولاد با معشیت مردم

رابطه تنگاتنگ فولاد با معشیت مردم
رابطه تنگاتنگ فولاد با معشیت مردم

بنا بر تحلیل تحلیلگران آهن پرایس در صنعت فولاد، احتمال رسیدن به بن بست در آینده نزدیک در این صنعت در صورت نپیوستن ایران به کنوانسیون های پالرمو و CFT و ادامه روند کنونی دور از انتظار نمی باشد. عدم توجه به لوایحه ای چون FATF می تواند به محدودیت صادرات کشور منجر شود و مشکلی...

بنا بر تحلیل تحلیلگران آهن پرایس در صنعت فولاد، احتمال رسیدن به بن بست در آینده نزدیک در این صنعت در صورت نپیوستن ایران به کنوانسیون های پالرمو و CFT و ادامه روند کنونی دور از انتظار نمی باشد. عدم توجه به لوایحه ای چون FATF می تواند به محدودیت صادرات کشور منجر شود و مشکلی به مشکلات اقتصادی کشور بیافزاید.

بررسی های شکل گرفته در گروه ویژه اقدام مالی حاکی از عدم تکمیل معیارهای این سازمان توسط ایران می باشد بدین ترتیب ضرب الاجلی تا پایان ماه فوریه برای انجام اصلاحات مورد نظر این سازمان برای کشور مشخص شده است. اصلاحاتی که شامل تغییراتی در قوانین داخلی، مبارزه با پولشویی، و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) است.

برای عضویت یا فعالیت عادی در جهان ما نیازمند رعایت پاره ای از قوانین و مقررات جهانی می باشیم که برای تمامی کشور های عضو یکسان می باشد، اما متاسفانه  در کشور ما تمرکز بر بعد سیاسی آنقدر شدت می گیرد که به بعد علمی و تخصصی قوانین توجه نمی شودبه عبارتی دیگر یک مساله کاملا علمی و حقوقی در کشور، تبدیل به یک درگیری بین جناح های سیاسی می شود  و کشور را عملا به حالت نیمه تعطیل در می آورد ، به طوری که نقل و انتقال منابع مالی و باز کردن گشایش اعتبار اسنادی را که از نیاز های اصلی برای صادرات در این صنعت می باشد را تحت تاثیر خود درآورده است. تداوم این روند می تواند ضربه بزرگی به صنعت فولاد کشور وارد کند.

با توجه به فشار تحریم ها انتقال تکنولوژی نوین ، تامین ماشین آلات، قطعات یدکی و دسترسی به منابع مالی بین المللی محدود گشته و ساختار تولید داخلی دچار دگرگونی هایی شده است.

در شرایط فعلی حاکم بر کشور وجود فشارهای خارجی در کنار درگیری های جناحی داخلی چیزی جز از دست رفتن فرصت صادرات در دو بخش اصلی  پتروشیمی و فولاد را دربر نخواهد داشت اختلاف نظرهایی که  علاوه بر از از بین بردن فرصت ها به بار مشکلات  معیشتی  مردم  هم می افزاید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (4)

  • ابوذر
    ابوذر1397/12/27 - 09:36 پاسخ

    سلام برجام درس نشده هنوز؟ این پالرمو و کوفت و زهرمارام مث همونه، خیلی گشایش تو کار ملت ایجاد کرد برجام که اینا کنن. بخدا بدتر میشه بهتر نمیشه، اونا کاری به مردم ایران ندارن که چه بلایی بر سرشون میاد، اونا سلطه میخوان برادر سلطه وگرنه تصویبم بشن فردا بهانه های دیگر در پیش هست، موشکی حقوق بشر و.....، پس به فکر مردم باشید ای گروه کارخانه دار و......

  • محمدم
    محمدم1397/12/27 - 07:57 پاسخ

    یعنی شما میگی پالرمو تصویب بشه بهتره.؟؟؟/شفاف بیان کنید

  • شاهنامه
    شاهنامه1397/12/23 - 15:04 پاسخ

    از قدیم میگن دیگی که برا ما (مردم) نجوشه میخایم سر سگ توش بجوشه . وقتی صادرات باعث خالی شدن سفره های مردم میشه و سودش میره تو جیب عده ای محدود چه بهتر که کلا زمین گیر بشه.

  • رضا
    رضا1397/12/23 - 10:12 پاسخ

    سلام پرایس عزیز متاسفانهوهیچ کس به فکر مردم نیست اگه پالرمو تصویب شه به بهانه رونق صادرات گرون می کنن اگه تصویب نشه به بهانه مشکل خوردن صادرات بازم گرون می کنن پس فرقی برا مردم نداره