رابطه کمبود شمش و تعطیلی کارخانه ها

رابطه کمبود شمش و تعطیلی کارخانه ها
رابطه کمبود شمش و تعطیلی کارخانه ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر این که کمبود شمش واحدهای نوردی تعداد زیادی از این کارخانجات را در آستانه تعطیلی قرار داده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، معاون قضایی دادستان کل کشور با تاکید بر این که کمبود شمش واحدهای نوردی تعداد زیادی از این کارخانجات را در آستانه تعطیلی قرار داده است، عنوان کرد: اگر این کارخانجات تعطیل شوند، ممکن است مشکلاتی حادتر از ماجرای شرکت نیشکر هفت تپه برای کشور ایجاد شود. 

همچنین ماه‌هاست که از یک سو، مدیران کارخانجات نوردی نسبت به کمبود شمش در بازار داخلی و عرضه قطرهچکانی این نهاده مهم صنعت فولاد در بورس کالا گلایه دارند و از سویی دیگر نیز فولادسازان معتقدند که خود نوردکاران محصولات تولیدی از شمشهای دریافتی از بورس کالا را به میزان تعیین‌شده از سوی ستاد تنظیم بازار به بورس نمی‌آورند. این اختلافات به‌ویژه در یک ماه گذشته بالا گرفته و همه این مسائل در کنار گرانی افسارگسیخته نرخ دلار سبب رسیدن قیمت مقاطع فولادی به ارقامی نجومی در بازار آزاد شده است.

واحدهای نوردی تعداد زیادی از این کارخانجات را که هرکدام دو تا سه هزار کارگر دارند، در معرض تعطیلی قرار داده است. کارخانه‌هایی که به گفته وی، اکنون نفس‌های آخر خود را می‌کشند و اگر تعطیل شوند ممکن است مشکلاتی حادتر از ماجرای شرکت نیشکر هفتتپه برای کشور ایجاد شود.

معاون قضایی دادستان کل کشور همچنین معتقد است که تولید شمش در کشور ما از صفر تا صد نیاز اندکی به ارز دارد و علاوه بر این تولید شمش فولادی در ایران بیش از دو برابر مصرف داخلی آن است، اما چون بخش اندکی از شمش‌های تولیدی کارخانجات فولادی به صورت شفاف در بازار عرضه میشود، برخی شرکتهای مهم حوزه نورد در آستانه سقوط قرار گرفته‌اند.

عمرانی که هفته گذشته جلسهای را با اعضای انجمن نوردکاران کشور برای بررسی مشکلات آنها برگزار کرد، با تاکید بر این که عرضه شفاف شدن عرضه شمش در بازار داخلی مهمترین راه‌حل مشکلات این کارخانجات است، عنوان کرد: تولیدکنندگان شمش باید برای واحدهای نوردی سهمیه های مشخصی را در نظر بگیرند تا آنها بتوانند تولیدشان را ادامه دهند و کارگرانشان را اداره کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)