راه تحقق اهداف صادراتی فولاد

راه تحقق اهداف صادراتی فولاد
راه تحقق اهداف صادراتی فولاد

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، ایده‌ آل‌ ترین میزان صادرات فولاد در سال جاری را، ۱۰ میلیون تن میتوان عنوان کرد. چرا که با توجه به میزان تولید ۲۵ تا ۲۸میلیون تنی فولاد و مصرف حدود ۱۵میلیون تن...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، ایده‌ آل‌ ترین میزان صادرات فولاد در سال جاری را، ۱۰ میلیون تن میتوان عنوان کرد. چرا که با توجه به میزان تولید ۲۵ تا ۲۸میلیون تنی فولاد و مصرف حدود ۱۵میلیون تن داخلی، باید تولید کنندگان و دست‌ اندرکاران دست‌ کم به صادرات ۸ میلیون تنی فولاد همت بگمارند تا با مازاد تولید رو به‌ رو نباشیم.
اگر تولید کنندگان فولاد در زمینه صادرات، تمام تمرکز خود را بر کشور های منطقه سوق دهند، اهداف صادراتی کشور محقق خواهد شد
 سال گذشته حدود ۲۵میلیون تن فولاد در کشور تولید شد و رتبه تولید فولاد کشور نیز به دهم جهان ارتقا پیدا کرد. برای امسال نیز پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تولید کشور از مرز ۲۸میلیون تن عبور کند. مصرف داخلی کشور حدود ۲۰ میلیون تن خواهد بود که سال گذشته صادرات فولاد کشور از مرز ۶ میلیون تن عبور کرد و در سال جاری قادر به صادرات ۸ تا ۹ میلیون تن خواهند بود.
بنا بر اظهارات کارشناسان در صنعت فولاد برای این میزان صادرات با مشکلی رو به‌ رو نخواهند شد و با توجه به آمار ۵ ماه نخست سال جاری اهداف صادراتی تا هم‌ اکنون محقق شده و مشکلی برای صادرات تا پایان سال نخواهند داشت. بازار های همسایه مهم‌ ترین گزینه برای صادرات کشور به ‌شمار می ‌روند، برای صادرات فرا منطقه ‌ای نیاز به حمل ‌و نقل وجود دارد و از آنجا که ردیابی حمل‌ و نقل دریایی برای امریکایی‌ها که پیگیر تحریم ایران هستند به ‌راحتی انجام می‌شود، صادرات را با مشکل روبه‌ رو می‌کند. این در حالی است که حمل‌ و نقل زمینی چندان قابل‌ ردیابی نیست و یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات تحریم‌کنندگان این است که حمل‌ونقل زمینی را نمی‌توانند ردیابی کنند. از این‌ رو بازار های منطقه ‌ای ایران در زمینه تحریم‌ ها قابل‌ پیگیری برای امریکایی‌ ها نیست و می ‌تواند بهترین گزینه برای صادرات به‌ شمار رود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)