راه حل کاهش قیمت اهن الات

راه حل کاهش قیمت اهن الات
راه حل کاهش قیمت اهن الات

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از فعالان بازار فولاد بر این باورند که می توان التهابات موجود در بازار را کنترل کرد. در شرایط فعلی که قیمت آهن به صورت لحظه ای در حال افزایش است، این باور غیر قابل اجرا به نظر می رسد اما می توان گفت که افزایش حجم عرضه از سوی تولید کنندگان، یکی از این راهکارها است. اگر چه در بازار فعلی نرخ ارز یکی از موثرترین گزینه ها در تعیین قیمت محصولات به شمار می آید، اما بازهم شاهد سوء استفاده بسیاری 

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از فعالان بازار فولاد بر این باورند که می توان التهابات موجود در بازار را کنترل کرد. در شرایط فعلی که قیمت آهن به صورت لحظه ای در حال افزایش است، این باور غیر قابل اجرا به نظر می رسد اما می توان گفت که افزایش حجم عرضه از سوی تولید کنندگان، یکی از این راهکارها است. اگر چه در بازار فعلی نرخ ارز یکی از موثرترین گزینه ها در تعیین قیمت محصولات به شمار می آید، اما بازهم شاهد سوء استفاده بسیاری از تولیدکنندگان از وضعیت کنونی بازار هستیم.

راه حل دیگری که فولادسازان ارائه داده اند، همگام سازی قیمت محصولات فولادی اعم از قیمت میلگرد آجدار، قیمت نبشی و قیمت ناودانی بر اساس دلار آزاد است. پس باید این بخش ها باهم همگام باشند و هرچه بیشتر برای کنترل قیمت فولاد تلاش کنند، هجوم سیل نقدینگی به این بازار بیشتر خواهد شد و شاهد بروز تقاضای کاذب خواهیم بود.

در چند روز اخیر نیز شاهد همین مطلب بوده ایم. با افزایش قیمت در بازار اهن تهران، بسیاری از افراد فرصت طلب وارد بازار فولاد شدند تا بتوانند با سوداگری منفعت کسب کنند. پس راهکار دوم به معنی نزدیک کردن قیمت فولاد به نرخ واقعی و با افزایش پلکانی می باشد. در صورتی که این دو گزینه یعنی افزایش عرضه به همراه افزایش قیمت در بورس کالا به بازار تزریق نشود، همچنان شاهد افزایش غیر معقول و کنترل نشده قیمت خواهیم بود که این روند همرا به تقاضای کاذب در بازار فولاد خواهد بود.

بازار در حال حاضر تشنه است و بروز برخی هیجانات بدون هیچ توضیحی موجب آشفتگی آن می شود. همچنین در ساعات ابتدایی روز کاری هفته گذشته شاهد افزایش قیمت در بورس کالا بخصوص افزایش قیمت در بخش انواع ورق فولادی از جمله ورق سیاه و ورق گالوانیزه بودیم که نشان از بازار آشفته این روزها دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)