راهکار مقابله با فاز جدید تحریم ها

راهکار مقابله با فاز جدید تحریم ها
راهکار مقابله با فاز جدید تحریم ها

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در گفتگوی اخیر خویش اعلام داشت که راهکار مقابله با تحریم دوباره فولادی‌ها، گسترش صنایع پایین‌دستی می باشد. همانطور که می دانیم وزارت ...

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در گفتگوی اخیر خویش اعلام داشت که راهکار مقابله با تحریم دوباره فولادی‌ها، گسترش صنایع پایین‌دستی می باشد. همانطور که می دانیم وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از حمله ایران به پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق، هشت فرد و ۱۷ تولیدکننده فلزات و شرکت معدنی را تحریم کرد. فلزات پرکاربرد پیش از این نیز بارها مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بودند. تحریم‌های داخلی آمریکا در ماه  می ۱۹۹۵، تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا در جولای ۲۰۱۲ و ژانویه ۲۰۱۳ و همچنین تحریم‌های ثانویه در می ۲۰۱۹ هر بار محدودیت‌های را برای صنایع فلزی کشور ایجاد کردند.

آمریکا یک سال پس از خروج از برجام و به‌دنبال سیاست فشار حداکثری، پس از تحریم فروش نفت ایران، به‌سراغ سایر صنایعی رفت که برای کشورمان درآمدهای ارزی ایجاد می‌کنند. فولاد، آهن، مس و آلومینیوم مجموعه‌ای از این فلزات هستند که تامین کننده منابع ارزی داخلی می باشند. تفاوت تحریم‌های فلزی جدید با  تحریم اردیبهشت ماه سال جاری نیز در این است که ترامپ در اردیبهشت‌ماه به اشخاص حقیقی و همه کشورها هشدار داد از معامله با ایران در حوزه فلزات خودداری کنند. رئیس‌ جمهوری آمریکا ناقضان این تحریم را در سه زمینه تهدید کرده بود: مصادره اموال، قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های آمریکا و ممانعت از ورود به ایالات متحده.

این در حالی است که در تحریم‌های جدید به‌ صورت خاص به نام شرکت‌های مرتبط با این حوزه، اشاره شده است. ۱۰ شرکت از ۱۷ شرکت این فهرست، در حوزه فولاد فعالیت می‌کنند. شرکت آهن و فولاد افرا، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، شرکت فولاد اصفهان، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد صبا و فولاد کاوه جنوب اسامی این ۱۰ شرکت هستند که بخش عمده درآمدهای ارزی حاصل از صادرات فلزات ایران را که تقریبا بالغ بر چهار میلیارد دلار در سال است بر عهده دارند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • ج
    ج1398/11/03 - 06:41 پاسخ

    تحریم خوبیش اینه که همش میمونه واسه خودمون اگه رفتیم خرید میگیم همشو بده