راهکار مناسب برای دور زدن تحریم ها

راهکار مناسب برای دور زدن تحریم ها
راهکار مناسب برای دور زدن تحریم ها

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بنا بر اظهارات عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس: با صادراتِ ملزومات و مصنوعات می‌ توان تحریم صنایع آهن، مس و فولاد را دور زد به طور مثال به جای صادرات مس، سیم مسی را صادر کرد...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوصوضعیت بازار فولاد، بنا بر اظهارات عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس: با صادراتِ ملزومات و مصنوعات می‌ توان تحریم صنایع آهن، مس و فولاد را دور زد به طور مثال به جای صادرات مس، سیم مسی را صادر کرد.

سید جواد حسینی کیا عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: تحریم  های اخیر آمریکا به خصوص  در حوزه ی صنایع آهن، فولاد، آلومینیوم و مس  سبب کاهش مراودات تجاری بسیاری از  کشور ها  با ایران می شود  اما ما می‌ توانیم با اتخاذ برخی راهبرد ها تاثیر این تحریم ‌ها را کاهش دهیم به طور مثال می‌ توان از ظرفیت کشور های همسایه استفاده کرد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: کشور های همسایه بهترین بازار برای صادرات محصولات  فولادی و کالا های ایرانی هستند و به خصوص که ظرفیت کشور های همسایه مغفول مانده و هیچ یک از مسئولان به بازار های مناسبی که در این مناطق وجود دارد توجهی نکرده اند.

و ی در ادامه افزود: اگر ضرورت گسترش صادرات و مراودات تجاری با همسایه ‌ها افزایش پیدا کند ایران نیازی به سایر کشور های دنیا نخواهد داشت. و دولت می تواند با افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه که در دستور کار خود قرار  می دهد تحریم های اعمالی توسط قدرت های بزرگ دنیا به ویژه آمریکا علیه ایران را بی تاثیر کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کشور های اروپایی و عراق نمی‌ توانند جایگزینی برای صنایع آهن، فولاد و مس ایران پیدا کنند اما این تحریم می‌ تواند بر میزان صادرات ما و جست و جوی بازار های مناسب دیگر اثر گذار باشد.
بدین ترتیب بخش معدنی کشور می تواند هم چنان جایگزین مناسبی برای نفت در اقتصاد کشور باشد و بوسیله ی  فرآوری و تبدیل به محصولات دیگر  عاملی برای ایجاد ارزش افزوده  نیز محاسبه گردد تا در نهایت از پتانسیل صادراتی آن نهایت استفاده به عمل آید.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)