راهکار مناسب برای عبور از تحریم ها

راهکار مناسب برای عبور از تحریم ها
راهکار مناسب برای عبور از تحریم ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تحریم ها در برابر راهبرد غول فولاد سازی ایران در تغییر سبد کالایی و جایگزینی بازار های آسیایی و اروپایی کم اثر شده‌ اند. ارزش سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی یک سال گذشته روند مثبتی را طی کرده و پیش بینی می شود این روند در سال جاری نیز با شیب کمتری ادامه داشته باشد...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار فولاد، تحریم ها در برابر راهبرد غول فولاد سازی ایران در تغییر سبد کالایی و جایگزینی بازار های آسیایی و اروپایی کم اثر شده‌ اند. ارزش سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان طی یک سال گذشته روند مثبتی را طی کرده و پیش بینی می شود این روند در سال جاری نیز با شیب کمتری ادامه داشته باشد.
در حالی که ماه‌ ها از تحریم صنعت فولاد ایران می گذرد، اما روند تولید و صادرات فولاد ایران تغییر چندانی نداشته است و حتی کارشناسان معتقدند چشم‌ انداز شرکت‌ های بزرگ فولادی هم چون فولاد مبارکه اصفهان بدون تغییر اجرا می ‌شود که تایید این مساله، رشد ارزش سهام این شرکت در یک سال اخیر حاکی از این واقعیت است که محدودیت بازار های خارجی بر فعالیت این شرکت تاثیر چندانی ندارد، چرا که بیش از 40 درصد از بازار این شرکت در شرق آسیا و 40 درصد دیگر نیز بازار کشور های همسایه است و سیاست این شرکت در یک سال اخیر بیشتر بر بازار های خاورمیانه تمرکز یافته تا بیشترین مقاومت را در برابر تحریم ها داشته باشد.
مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان پیش از این با اشاره به اینکه در سال 97 بسیاری از قطعات مورد نیاز شرکت وارد یا توسط شرکت‌ های داخلی از طریق مهندسی معکوس بومی‌ سازی شده است، بیان کرد، در حال حاضر این شرکت در زمینه تجهیزات وابستگی به واردات ندارد. از طرف دیگر تأمین الکترود گرافیت که دارای تکنولوژی خاص است به اندازه کافی انجام شده و البته تأمین نیاز های این بخش حتی در شرایط کنونی نیز انجام می ‌شود. از این رو تحریم‌ ها تاثیری بر صادرات شرکت فولاد مبارکه نخواهند داشت، زیرا مشتریان این شرکت از کشور هایی هستند که کمترین تاثیر را از سیاست‌ های آمریکا در قبال ایران قرار گرفته‌ اند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)